Is het nou echt of slechts een fabeltje, dat je impotent kan raken van een laptop op je schoot?

En komt dat dan door de warmte of straling, mocht het waar zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Warmte is zowiezo (of was het sowieso?) niet goed voor je kroonjuweeltjes. Daarom hangen die juweeltjes ook buiten je lichaam, zodat ze lekker af kunnen koelen, en je zwemmertjes dus in goede conditie blijven.

Ik kan me dus voorstellen, dat de warmte van je laptop, op de lange duur, misschien minder goed zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat je daar impotent van wordt.

Straling, tja, het is een "laptop" en dat betekent toch echt letterlijk, dat je de "top" de computer dus, op je "lap" schoot kunt gebruiken.

Er komt hoogstwaarschijnlijk lichte straling vanaf (ook van je beeldscherm), maar dit is niet schadelijk voor de volksgezondheid.

De conclusie is dus, nee, je kan niet impotent worden (voor ze zover weten) van een laptop. Wel is het verstandiger, hem op je bénen te leggen, en niet zozeer op je kruis. Voor een telefoon geldt hetzelfde, beetje van je oor afhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, mooi antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je vraag te beantwoorden; Het is 'sowieso'.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je wordt er inderdaad niet impotent van - in de zin van: je kunt hem nog steeds omhoog krijgen, je kunt nog steeds een orgasme krijgen, en je kunt nog steeds ejaculeren. Je wordt er wel tijdelijk onvruchtbaar van. Alles werkt dan wel, maar je zaadcellen zijn verzwakt. Dat komt inderdaad puur door de warmte. Elke dag een paar uur in een heet bad liggen heeft hetzelfde effect. Overigens zou ik deze methode (laptop of heet bad) niet gebruiken als anticonceptie - nogal onbetrouwbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kroonjuwelen LOL :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Nooit van gehoord? Voor mij is het een heel gebruikelijke uitdrukking voor deze delen van het mannelijk lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Orim, ik dank u. Wist het even niet meer, en was zelf te "lui" om het op te zoeken ;-) @Cry, niet gebruiken als anticonceptie nee, laptop of heet bad haha....maar even een waarschuwing voor de onwetenden, die hier welles rondhangen; laptop niet in bad gebruiken LoL... En voor die kroonjuweeltjes hebben we ook nog wel een hele waslijst andere benamingen, voor mensen als Zoessie ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zoessie, je kan het als vraag stellen, kijken wat voor antwoorden er uitkomen ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee! Waarom ook niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag verwijderd... :( Reden: was niet voor vermeerdering algemene kennis/advies. Nou week het nog nie en kwas zo benieuwd naar al da ludieks...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he, jammer... :( was ook wel nieuwsgierig.
Wel een behoorlijk risico om dat uit te gaan proberen bij elkaar... :O

Niemand kan er nog een zinnig woord over zeggen wat de langetermijnsinvloeden zijn van een toestel wat met 2.4 GHz ligt uit te zenden op 5 cm afstand van je familie-juwelen.
En als het niet impotentie is, misschien wel een of andere afwijzing in het genenpakket veroorzaken.
Dit soort apparaten zijn er in de geschiedenis van de mensheid die al vele miljoenen jaren in beslag neemt slecht een fractie van een fractie van een fractie, qua tijd.
Het is letterlijk kortzichtig om te denken dat die kans wel nihil zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en min?
tsss.... +1 erbij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minnaar is de almachtige Schepper zelf, die weet immers als enige dat het geen kwaad kan dan onze zaadjes nu voortdurend bestraald worden door laptops en mobieltjes... :-/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhmm....Bas?
heb jij soms 2.4 GHz op je hoofd gehad??
haha maar je hebt wel gelijk, hij snapt er de BALLEN niet van :) @minne minnaar,
vrees niet, uw schaapjes hebben wat voor u.
ga en vermenigvuldig u!!
http://www.gadget1.nl/bar-drinken/e9-95-boynq-mistral-usb-ventilator/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergat er nog 1 (is er ook in lood uitvoering)
https://www.ultimatesports.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1767
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaaaaa, met die combi moet het toch nog goed komen met de Homo sapiens (en de Homo erectus, mocht die nog de kop opduiken ergens). :D
Fannetje naar beneden richten voor de zekerheid en de zaak staat weer als een huis.... p.s. Ssst, niet verder vertellen hoor, maar ik heb ook impotentie met onvruchtbaarheid door elkaar gehusseld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, de zekerheid laten staan als een huis door de fan kan geen kwaad, maar of het zo prettig is bij de tok....? geen idee! maar vertel niets door hoor, uit je antwoord is het niet eens op te maken trouwens.
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, er zit geen bescherming om die fan.. I see, mmm, da's weer link voor het voortbestaan van de mensheid. Ik zet mijn laptop gewoon weer op tafel (maar vind dat broekie toch wel hip!) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de fan is een windmolentje, geen hakmolen!!
het broekie is gewoon te bestellen hoor Bas Tokkie, klinkt niet eens zo heel erg aso :OP
nee dat kan niet.
Wat is impotentie?
Impotentie betekent dat een man geen of een onvoldoende sterke erectie krijgt of kan aanhouden om te penetreren bij een vrouw. #siber sex telt niet mee#
als je een warme laptop dus niet opkan tillen of kan laten stijgen 'zonder handjes' ben je NIET impotent :)

wel kan warmte invloed hebben op de zaadproductie.

De zaadballen hebben een temperatuur van 35 graden. Dat is lager dan de lichaamstemperatuur (37 graden). #daarom bevinden de zaadballen zich buiten het lichaam# Voor een optimale zaadproductie is deze temperatuur belangrijk. Het dragen van strak ondergoed of het vaak nemen van een zeer warm bad of een sauna kunnen de temperatuur verhogen. Ook bij een spataderkluwen in de balzak #ieh!!# is de temperatuur van de zaadballen soms verhoogd. Of het zorgen voor een lagere temperatuur bijdraagt aan een verbeterde kwaliteit van het zaad en een grotere kans op zwangerschap, is nooit goed onderzocht. (het is uit te testen, maar dan moet je natuurlijk niet de laptop op schoot hebben)

kortom, zoals je de vraag stelt is het een fabeltje (en zoals je ziet heb ik dan een beetje moeite met serieus antwoorden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje, als ik je nieuwe plaatje zie: Ga je ook uitdelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dus slim om je laptop een paar uurtjes van tevoren weg te zetten als je een kindje wilt gaan maken, zodat de benedenboel eerst kan afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@harmonica
dit is euca junior hihi. ze is gierig dus denk niet dat je in de buurt komt (heb je dat wapen gezien?!) uitdelen is helaas geen optie (moet eerst nog zelf mijn knaken terug zien te krijgen)
ik was op zoek naar vervanging voor kadhafi, maar heb mijn lesje wel geleerd!! :) @frans
dat is waarschijnlijk wel het verstandigst. tijd verkorten kan ook met ijsklonten, maar weet niet of dát dan weer verstandig is als de taptop plaats maakt voor een vrouwmens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij het een koele kikker is, die vrouw... ;) Wat heeft de natuur het weer moeilijk gemaakt voor ons mannen, en wat een tegenstrijdigheid binnen zo'n klein (nou ja...) lichaamsdeel. Aan de ene kant is het voor de productie van het nageslacht gunstig dat de vrouw zo heet mogelijk is, en de vallus heeft daar gelukkig geen probleem meet. Aan de andere kant willen de testikels iets heel anders, en gaan dus meer voor het frigide soort.
Afijn zo komt iedereen aan zijn trekken. Oei, dit ik toch wel de meest ranzige reactie van me tot nu toe. Woehaaaaaa..... :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha haha foei Bas!!!
óóóóhh, dit ga ik MELDEN!!!!! :OP als het gebied tussen de 2 grote tenen al tegenstrijdigheden heeft hoop ik dat dit geen kenmerk is voor een man in het algeheel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihih.... nee valt mee, de rest beweegt bij ons velen rustig achter het zaak je aan, afwachtende op nieuwe instructies.
Ik moet stoppen nu, anders wordt mijn bureaustoel nat van het lachen.... :o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valt mee? instructies? nou zeg....!!! hahaha
Impotent wordt je er waarschijnlijk niet van (zie antw. eucalypje), onvruchtbaar, of minder vruchtbaar, waarschijnlijk wel. En dat komt dan voornamelijk door de elektrische velden van de laptop (bij batterijgebruik zijn deze overigens een stuk minder, dus aan te raden voor op schoot) of als je een draadloze internetverbinding hebt aan staan. In dit laatste geval heb je te maken met hoogfrequente gepulseerde straling en deze IS ongezond. Zie bijvoorbeeld tientallen onderzoeken gemeld op STOPUMTS.nl.

Er zijn een paar mensen werkend voor Vodafone, KPN e.a. die telkens beweren dat dit onzin is, maar ja, wat zou jij zeggen als je voor zo'n club werkt, het is toch je brood.