Mijn Hotmail-account heeft op een dag zomaar meerdere mails verstuurd naar mijn contactpersonen. Wat moet ik doen?

Er staat in ieder mail een andere link, die dan naar een aantal contactpersonen wordt verstuurd. De links eindigen allemaal met: /kAAA.html. Ik heb ook geen virus op mijn computer of zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het wachtwoord veranderen heeft hier goed geholpen, dus dat zou ik je aanraden als eerste te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik meteen gedaan :D

Andere antwoorden (5)

Je moet als de gesmeerde bliksem je password veranderen. Waarschijnlijk heb je dat zelf een keer in alle onschuld ingevoerd op een of andere zogenaamd leuke website ('de liefdesmeter' of 'wie van je vrienden denkt aan jou' of wat er allemaal niet meer aan onzin verzonnen wordt) en is van daar uit jouw adressenboek dus beschikbaar gekomen voor spam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het wordt ook weleens door reclame van sites waarop jij je aanmeld met dat e-mail adres . Dan kan je er niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen hotmail meer gebruiken of al je contactpersonen verwijderen. Hotmail staat erom bekend, gmail of yahoo is beter. Het gebeurt me daar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wil ik dus zeker niet doen :|
Ik heb precies hetzelfde probleem. Waarschijnlijk hebben we last van een bot-netwerk. Dat houdt in dat een paar verschillende computers over heel de wereld je email-adres gebruiken om onzin te versturen. De spam die je verstuurd hebt staat niet bij 'verzonden' zeker? Dat geeft aan dat ze net doen of het van jou komt, maar eigenlijk komt het van het email-adres van de spammer. Je kunt er niets aan doen (ook het wachtwoord veranderen heeft geen zin). Alleen als je je contactpersonen verwijdert, is het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk een virus.
Ga naar www.hijackthis.nl en download daar het programma van Trend Micro.
Hiermee maak je een logfile welke je op het forum daar door echte experts kan laten bekijken.

Toegevoegd na 56 seconden:
Hoeft nier perse een virus te zijn, maar in ieder geval malware.