Sinds kort lid Facebook. Ongevraagd beveelt Facebook of personen X en Y wellicht goede contacten voor me kunnen zijn? X enY staan in adresboek!

Let wel: Deze personen X en Y etc zijn wel bekenden van me waarmee ik regelmatig e-mail. Deze personen hebben bij navraag GEEN verzoek ingediend om vriend te worden.
Het lijkt er dus op dat Facebook zijn informatie van elders krijgt. Ter informatie nog volgende: recentelijk ontving ikzelf een echte uitnodiging om vriend van iemand te worden. Aangezien ik deze persoon goed kende bevestigde ik deze uitnodiging positief. Per kerende e-mail vernam ik via de Facebook administratie dat het verzoek niet kon worden ingewilligd. Navraag bij de persoon in kwestie via een rechtstreekse e-mail leerde dat volgens haar zeggen Facebook zelfstandig uitnodigingen aan haar COMPLETE mailing list had gestuurd, waarna zij haar account onmiddellijk had opgezegd! Zou Facebook op je computer inbreken of is er een link met gmail? In alle gevallen hadden de personen (ook) een gmail account.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dat is de Facebook Friend Finder die dit doet. De personen bij wie dit gebeurde, hebben dit dus aangeklikt.
Kimath
13 jaar geleden
Friend Finder is een optie dat je Facebook in je adresboek van Gmail of MSN laat kijken. Iedereen in die lijst krijgt een mail met een uitnodiging voor Facebook.

Antwoorden (2)

Op je apple app van facebook, geef je met het gebruik van die app toestemming om bij jou contactpersonen te kijken, misschien is dit bij jou het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De e-mails die u ontvangt van facebook(van iemand anders) heeft de eigenaar van het account zelf gedaan.
Dit kan bijvoorbeeld door "hotmail" en "facebook" aan elkaar te koppelen. En dan via Facebook ergens geaccepteerd heeft om mensen van hotmail een uitnodiging te sturen.

Het kan ook zijn dat de eigenaar van het Facebook account bepaalde Apps toestemming heeft gegeven om zijn of haar informatie te delen met een 3de partij.

hier kunt u dat aanpassen: http://www.facebook.com/home.php#!/settings/?tab=privacy§ion=apps&h=c6a21e0f3049a54cb0375da96187eb6b

persoon y wellicht goede contact? Hoe werkt dit?
uhurowan heeft op facebook als vriend jacobschipper&persoon-x-
jacobschipper heeft op facebook als vriend persoon-x-&uhurowan.

persoon-y- heeft op facebook als vriend uhurowan&persoon-x-.

facebook ziet dat uhurowan en persoon-x- allebei bevriend zijn met persoon-y-. Terwijl jacobschipper wel bevriend is met uhurowan en persoon-x- maar niet mer persoon-y-.

Facebook zegt dan "1 mutual friend"

Facebook herkend ook uw "interesses" die u ingevuldt heeft, of woonplaats of werk. Door overeenkomste te hebben met anderen mensen zegt facebook "Wellicht zijn dit mensen om bevriend me te raken".