Zou ik als ervaren hacker bij de NS in een bestand kunnen lezen wanneer er gecontroleerd gaat worden bij welke treinen?

Kwam zomaar in me op tijdens mijn treinritje vandaag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet zien.

Er wordt wel een planning gemaakt waarin staat welke conducteur van welk station naar welk station op welke trein rijdt. Aan die planning heb jij echter niets, want op *elke* trein zit altijd minimaal één conducteur.

Waar jij in geïnteresseerd bent, is of die conducteur, behalve meerijden, ook gaat controleren. Dat staat echter niet in de planning. De conducteur bepaalt zelf op welke delen van de rit [hz]ij welke rijtuigen gaat controleren.

Het zou dus zomaar kunnen dat de conducteur precies op jouw deel van het traject in de machinistencabine zit, en al eerder een controlerondje heeft gedaan, of pas later een controlerondje gaat doen.

Toegevoegd na 1 minuut:

Bron:
Ik werk bij ProRail en ken het planningssysteem (VKL - mat&pers).
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat de controles willekeurig plaatsvinden. En het is beter om kaartjes te kopen dan veroordeeld worden voor het hacken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook geen Hacker, maar dat zoiets volledig willekeurig gaat geloof ik niet helemaal.
Dat is niet onmogelijk. Maar is het niet de bedoeling dat er in elke trein gecontroleerd wordt. Niet dat dat gebeurt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is WEL de bedoeling dat er altijd gecontroleerd word bedoel je neem ik aan.
Hier is helemaal geen schema voor volgens mij. Ze reizen gewoon heen en weer en als ze willen controleren ze een keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas het blijft gissen. Daarbij is het cracken wat je doet.. Hacken is een lek vinden en melden bij de des betreffende partij en het schrijven van eigen os-programma's (open-source). Onbaatzuchtig en alleen voor een goede naam. Crackers kraken systemen om zo schade te doen en geld te verdienen!