worden de beelden opgeslagen op pc en zo ja waar dan ?????

Toegevoegd na 3 minuten:
dus de webcambeelden die van mij gemaakt worden naar de persoon aan de andere kant van pc denk ik aan veiligheid/controle middel voor kids

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

De webcambeelden worden niet opgeslagen op je PC.
als je bijvoorbeeld chat in een messenger als MSN of een vergelijkbaar programma.

De beelden kunnen wel opgenomen worden door middel van een screenrecorder( Beeldscherm opnemer, bijv camtasia) door de andere persoon waarmee je chat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een foto maak met mijn webcam laat hij zien waar hij wordt weggeschreven.
In mijn geval.

C:\CAPTURE.AVI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sluit me aan bij downstar, videos worden niet opgeslagen tenzij je dat zelf heb ingestelt (waarvan ik niet uitga)
wil je dit wel doen dan zijn hier verschillende soorten screenrecorders voor verkrijgbaar op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans worden in de meeste programma's die gebruik maken van een webcam geen beelden opgeslagen. Denk hierbij bijvoorbeeld MSN - deze slaat standaard nooit (webcam) beelden op!

Wees wel voorzichtig met de toepassingen die gebruikt kunnen worden, met name door de andere partij (je gesprekspartner). Er bestaat software, in allerlei vormen, die zowel foto's, gesprekken als videobeelden kunnen opslaan, zonder dat je gesprekspartner hiervan op de hoogte wordt gesteld. Afhankelijk van de manier waarop de software werkt, is deze afhankelijk van de toepassing die gebruikt wordt (MSN, ICQ, webpagina-gebaseerde toepassingen).

Hoewel logboeken van geschreven (getypte) gesprekken doorgaans voor elke toepassing eenvoudig verkrijgbaar en te verwerken zijn, ligt dit met video(chat)s iets ingewikkelder.

Mijn advies luidt:

Voer geen videogesprekken met mensen die je niet of niet goed kent. Je kunt niet weten of deze het gesprek, of beelden vastleggen, en op welke manier deze gebruikt kunnen of zullen worden. Het vastleggen van tekst is vrij eenvoudig, en wijdverbreid; houd er rekening mee dat alle uitspraken en reacties die je via internet geeft, érgens worden vastgelegd. Het zelf vastleggen van video(s) of videogesprekken ligt bij de meeste mensen zeer gevoelig; dergelijk materiaal wordt doorgaans als meer persoonlijk beschouwd dan 'alleen tekst', en het vastleggen ervan wordt dan ook nagenoeg altijd beschouwd als een inbreuk op de privacy.

Overigens is bij wet geregeld dat een (video)gesprek slechts mag worden vastgelegd, door een deelnemer aan het gesprek. Strikt genomen mag je dus geen (video)gesprekken van een derde vastleggen, óók niet van je kinderen, e.d.