waarom is mijn windows 7 internet ineens langzaam

ik heb virus scan . internet geschiedenis gewist geen problemen zijn nu gedetecteerd moet ik ook systeem herstel doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan van alles zijn, c.q. een combinatie van zaken.

Een aantal aanbevelingen / opmerkingen:
-Installeer PSI: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
-Doe eens een online scan: http://www.eset.com/online-scanner
-Vink eens alles uit bij: start / msconfig.exe / opstarten. Start dan de PC opnieuw. Mis je echt iets belangrijks, dan kan je 't altijd eenvoudig weer aanzetten.
-Start / services.exe. Google eens naar de services die uitgezet kunnen worden om de boel sneller te maken.
-Gebruik de virusscanner van ESET: NOD32. Die is sneller dan andere virusscanners. De virusscanner is meestal één van de allergrootste systeemvertragers. Als die virusscanner bevalt, schakel dan de virusscanner van Microsoft uit.
-Gebruik de firewall NetLimiter2 of 3: http://netlimiter.com/. Hiermee houdt je in de gaten welke programma's contact willen met internet. Zulke programma's kunnen niet alleen gevaarlijk zijn, maar kunnen ook het systeem ernstig vertragen. Als die firewall bevalt, schakel dan de firewall van Windows zelf uit.
-Schakel alle optische franje uit. Sommige mensen willen dat juist graag, maar het zal de boel zeker niet sneller maken.
-Er zijn nog vele kleine zaken die 't versnellen kunnen helpen. Of ze bij Win7 ook nog altijd van toepassing zijn, weet ik niet (ik zit nog op WinXP). Zo denk ik bijv. aan 't minimaliseren van 't aantal geïnstalleerde lettertypes. Van zulke mogelijk versnellende factoren zijn er tientallen zo niet honderden.
-Heb je niet een trage uTorrent of ander torrent-programma op de achtergrond draaien?

Je internetgeschiedenis wissen zal weinig helpen - dat heeft niet zoveel invloed (alleen bij het opstarten van Internet Explorer kan 't iets vertragend werken). Je kan natuurlijk ook denken aan de snelste twee browsers: Google Chrome en Opera (opera.com). Misschien die eens proberen?

Wil je een sneller systeem, dan kan je ook denken aan een sneller besturingssysteem: Xubuntu of evt. Ubuntu (beiden gratis). Xubuntu is een op snelheid geoptimaliseerde versie van Ubuntu. Een ingrijpende verandering.
Als je echter een fanatiek gamer bent, dan heb je wel een probleem met zo'n Linux-versie. Anders eigenlijk niet.

Denk ook aan genoeg intern geheugen. Als je de harddisk veelvuldig ziet/hoort ratelen (voor zover die tegenwoordig nog hoorbaar zijn), dan is dat vaak een indicatie voor te weinig geheugen.

(Vervolg in reactie.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet het niet zeker.. maar:

1. Misschien licht het aan de webbrowser
2. Misschien ligt het aan wat voor internet- Provider je hebt.
3. Misschien is je schijf vol met bestanden.
Of:
4. Misschien heb je te veel programma's open staan...

ik denk dat het mischien dat het aan 1 van deze dingen ligt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moed je schijf opruimen en defragmenteren