Op het ROC wordt aangeraden een laptop aan te schaffen. Ervan uitgaand dat daaraan voldaan gaat worden, wat is dan beter? Een Ipad?

Een laptop neemt ruimte in de rugtas of is een een Ipad beter om voor te kiezen?
Ik verkies een Ipad maar zijn er nadelen zoals compatibiliteit met een OS windows XP?

Toegevoegd na 1 uur:
iemand verwees in antwoord naar de hieronder vermelde site:
mijn ervaring is de volgende:
heb gekeken op de site die je noemt, en zag dat je antwoord idd daar vandaan komt. ben aldaar naar de Gizmodo site gegaan omdat er wordt verwezen naar een leuke parodie. Maar toen ik op de image van de Ipad aldaar klikte, gebeurde een hele vreemde lading, verder niets. Heb ik een Bot binnengehaald?

Toegevoegd na 1 uur:
sergevancauwenbergh.be/nl/2010/02/07/apple-ipad

Toegevoegd na 1 uur:
sorry ik kan er geen Link van maken ik de bewerking van de vraag. Plak hem evt. in je browser als je wilt kijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Het ROC zal ook wel richtlijnen hebben voor waar de laptop aan moet voldoen.

Ze zult hem waarschijnlijk nodig hebben voor tekstverwerking etc, en dan is een echte laptop veel praktischer vanwege het toetsenbord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vanwege gunstige licenties wordt in het onderwijs veel gebruik gemaakt van Microsoft. Waarschijnlijk is een windows-laptop dus het meest geschikt.
bamibal
13 jaar geleden
# Opslagruimte en aansluitingen.

De opslagruimte van de iPad komt in drie verschillende groottes: 16, 32 en 64GB. Niet bijster veel in tijden waar de terrabytes je om de oren vliegen. Okee, terrabytes heb je hier misschien niet nodig, maar stel dat ik enkele weken op vakantie vertrek en mijn foto’s op de iPad wil bewaren, mag ik mijn beelden in JPEG beginnen schieten of het geheugen zit binnen de kortste keren vol. In een laptop kan je harde schijven van 160 tot 500GB inbouwen.

De iPad heeft ook geen standaard aansluitingen zoals HDMI, USB, Firewire of (Mini) DisplayPort terwijl er wel degelijk plaats is om enkele aansluitingen te voorzien. Wil je bijvoorbeeld een USB-apparaat aansluiten, moet je een extra adapter kopen (die je dan weer kan verliezen).

Toegevoegd na 1 minuut:
de site van serge geeft nog meer info
ook al ben je geen fotograaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk gebruik ik ook liever een laptop. Het werkt nu eenmaal sneller en een toetsenbord is heel praktisch. Heb zelf niet heel veel ervaring met een iPad, maar ik denk dat een laptop voor de gemiddelde student toch wel een must is. Ik heb voor naar school een netbook, lekker handig want het past gewoon in mijn tas en ik heb wel mijn toetsenbord. Moeilijke programma's heb ik voor mijn opleiding toch niet nodig dus ik belast hem ook niet te zwaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een hel grote laptop die ik mee naar school zeulde, maar die extra 3.5 kilo in mijn tas was toch echt te veel. Ik heb nu een kleintje gekocht, met toch een iets groter scherm van 11,6 inch, en ik ben er zeer tevreden over. zowel over de prestaties als het gewicht en de plek die het in mijn schooltas in neemt...

Een ipad lijkt me niet handig om op te werken, dan zou ik toch iets met een echt toetsenbord nemen. Ik ga er vanuit dat je ook opdrachten moet doen in bv word, excel of powerpoint

Toegevoegd na 26 minuten:
oja, de ipad kan niet multitasken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een iPad is echt enorm ongeschikt voor welk normaal studentenwerk dan ook. Afgezien van de interface (toetsenbord), kun je er geen USB-Stick in stoppen, kun geen presentatie oid maken en via een beamer oid presenteren, kun je er geen fatsoenlijke scripties mee schrijven (zonder enorm moeilijk te doen, hoe je de afbeeldingen van je Windows PC (praktijkruimte, collega's, etc etc) erop krijgt), niet op programmeren, incompatibel met de Windows PC's, heb je veel te weinig ruimte voor al je werk en programma's of wat je verder nog als student moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan een I-pad heb je helemaal niks, veel soorten aansluitingen zitten er niet in en je kan de programma's die je nodig hebt er niet opzetten.
je kunt beter een netbook kopen, ze zijn kleiner dan laptops, niet al te duur en je kunt er alles mee doen wat je moet voor je opleiding