Hoe moet ik de firewall van AVG uitschakelen?

Ik heb de sims 3 geïnstalleerd maar het startscherm werkt niet. Ik heb de sims 3 keer eerder geïnstalleerd, en toen had ik dit probleem niet. Ik had destijds ook een andere virusscanner; NOD32.

Nu heb ik op het forum op de sims 3 gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand dat het aan mijn firewall kon liggen.

Dus ik wil hem uitschakelen en ik zie hem niet, ook de site van AVG zegt dat ik gewoon firewall moet aanklikken en uitschakelen. Alleen ik zie nergens Firewall staan in mijn interface van AVG. Zie afbeelding. Wie kan mij helpen?

alvast heel heel heel heel erg bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

AVG-icoon in systray > rechtermuisklik > exit

of

AVG-interface openen > het vinkje voor Resident shield active weghalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de nieuwste versie van AVG is er geen mogelijkheid meer tot Exit in de systray. De Resident Shield is geen firewall
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah Oké, bedankt dat je me hier even van op de hoogte brengt :)
Voor zover ik weet zit er bij de gratis versie van AVG niet standaard een firewall. De makkelijkste manier om te kijken of het toch aan AVG ligt is een tijdelijke deïnstallatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke avg versie heb je, de freeware of een betaalde versie.
als je de freeware versie hebt kan je avg gewoon uitzetten en sims 3 opnieuw downloaden. werkt het dan nog niet, dan lag het niet aan avg.
pas op: als je avg uitschakelt dan is je computer onbeschermd. bij installatie van avg schakelt hij de windows beveiligen vaak uit.

p.s. daar ik in het verleden ook problemen met avg heb gehad, ben ik overgestapt op microsoft Security essentials, simpel gratis, en nooit meer conflicten, virussen, of wat voor ellende dan ook gehad.
suk6