Hie kom ik uit de Home groep van mijn buurman?

Al een tijdje ben ik er achter gekomen dat ik in de Home groep van mijn buurman zit. Ik heb al tig keer een harde reset op de modem uit gevoerd nieuwe ssid en wachtwoord op mijn Windows pro editie, 5 min. zit hij weer in mijn computer. Hij heefd me al 4 externe harde schijven geformateerd, me administrator rechten veranderd, me spelletjes onbruikbaar gemaakt, maar het ergste is dat hij mijn e-mail kan lezen, en als ik wil kijken hoeveel geld ik op mijn rekening heb staan hoor ik hem tegen zijn Vriend zeggen, oh die heeft nog xx.xx. op zijn rekening staan, dat kan toch niet zo veel zijn ! Op dat moment wil ik hem alleen nog maar kapot slaan. Een keer heb ik het geprobeerd via achterom, maar toen hij zag hoe kwaad ik was is hij naar binnen gerend en heeft meteen de Politie gebeld. Aan gekomen bij mij heb ik ze de situatie uit gelegd, ik moest maar naar de dokter gaan zeiden ze !
Hij is nu gewoon het spelen met me. Hoe krijg ik hem uit mijn modem, want alles wat op de modem is aan gesloten is kan hij zien. Mijn t.v me p.c en mijn mobiele telefoon. Dus dit wat ik nu aan het typen ben zal die ook mee kunnen kijken. Ik ben radeloos, wie kan me helpen ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Hier is wat anders/meer aan de hand. Ook al zit je buurman in je netwerk, dan kan hij nog niet zomaar je banksaldo zien. Als hij inderdaad die zaken heeft uitgehaald waarvan je schrijft, dan is dat een aardig gevalletje van computervrede breuk. Vergaar (op een deskundige wijze !) bewijs en doe aangifte ! Laat daarna een expert naar je computers en netwerk kijken. Je zult je installatie op moeten schoenen om eventuele spionageprogrammatuur te verwijderen, als je wachtwoorden veranderen (vooral ook die van je mail i.v.m. de "Wachtwoord vergeten" optie)

Pak dit deskundig aan ! Neem contact op met je rechtsbijstandsverzekering, als je die hebt, voor expertise en hulp. Licht ook je bank in. Buurmannen die in jouw bankgegevens neuzen zijn ook voor hen een bron van gevaar.
.
- Je zult je installatie op moeten schoenen - moet natuurlijk zijn: ... op moeten schonen
Toegevoegd op 27 juli 2021 06:26: tekst