Is de gratis scanner van Uniblue die nu geadverteerd wordt echt of een scam?

Onderaan de rubriek 'Computers en Internet' op Goeie Vraag! wordt nu reclame gemaakt voor Uniblue, een tool om je windows pc te checken. Is dit echt of onzin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
geen idee, ik zie geen reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij blij!
Kimath
13 jaar geleden
best wel ja :P lekker rustig
Kimath
13 jaar geleden
of was dat sarcastisch bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor! Ik zit nog steeds te twijfelen of ik adblockers ga installeren.

Het beste antwoord

De meerderheid van die mensen die een beoordeling gegeven hebben op de site "My Web of Trust" is negatief over Uniblue:
http://www.mywot.com/en/scorecard/uniblue.com

Ook siteadvisor.com is negatief over uniblue:
http://www.siteadvisor.com/sites/uniblue.com/summary/

Om een bedrijf te kunnen vertrouwen, moet veruit de meerderheid positief zijn. Dan denk ik toch wel aan zo'n minimaal 95% positief.

Lees dit ook eens:
http://www.sitejabber.com/reviews/www.uniblue.com

Verder wil ik aangeven dat je 't niet in zulke utilities moet zoeken, maar dat je zelf voor een schoon/snel systeem moet zorgen.
Je moet dus eerder denken aan geen overbodigde services draaien, overbodige zaken installeren, op de juiste manier zaken verwijderen, zorgen voor snelle hardware en oude versies van programma's (die zijn veel sneller) anders dan browsers tenzij er veiligheidsproblemen van bekend zijn, dan dat je aan symptoonbestrijding moet denken zoals utilities van onbekende bedrijfjes.

Als je toch aan de slag wilt met aanvullende utilities om je Windows te optimaliseren: kijk dan op http://technet.microsoft.com/sysinternals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortom, mijn conclusie: reclame voor Uniblue vind ik GV onwaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Je moet dus eerder denken aan geen overbodigde services draaien, overbodige zaken installeren, op de juiste manier zaken verwijderen, zorgen voor snelle hardware en oude versies van programma’s (die zijn veel sneller) anders dan browsers tenzij er veiligheidsproblemen van bekend zijn." Ik zal dat wat verduidelijken: Je moet dus denken aan:
-geen overbodigde services en andere zaken draaien
-geen overbodige zaken installeren (kies altijd geavanceerde setup als je applicaties installeert en vink alles uit waarvan je niet weet dat je 't gaat gebruiken).
-op de juiste manier zaken verwijderen (software via configuratiescherm verwijderen. RevoUninstaller is wel een utility die ik vertrouw (heb ik zelf gebruikt; zie ook http://www.mywot.com/en/scorecard/revouninstaller.com), als dat niet werkt).
-zorgen voor snelle hardware. Als je nu een nieuwe PC koopt, dan: * Is SSD bijvoorbeeld een must, met daarnaast meestal ook een grote normale ouderwetse harddisk. * Is 4GB geheugen gewenst. * Is een niet-onboard videokaart gewenst.
-zorg voor oude versies van programma’s: die draaien razendsnel op moderne PC's. 95% Van de functies in nieuwere versies zijn zelden of nooit nodig. Maar die nieuwere versies nemen wel veel meer schijfruimte, zijn trager met opstarten, trager in werking. Zorg voor de oudst mogelijke versie van een programma die nog aan je eisen voldoet. Als Word2000 prima voldoet, moet je geen Word2010 installeren. Van browsers moet je wel regelmatig de nieuwste versie nemen - dit i.v.m. de veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Ik heb even voor je gekeken op die website. Het is een registry-cleaner zoals er vele zijn. Er is volgens mij niets mis mee, behalve dat ie alleen maar laat zien wat je zou kunnen verbeteren als je het product zou kopen voor 25 euro.
13 jaar geleden
Ik heb Powersuite van Uniblue en die scant op verouderde drivers, maakt de computer sneller, scant het register en defragmenteert het register.
Dat alles voor een paar ,,tientjes,, voor 3 computers.
Uniblue heeft vele producten en wordt veel aangeprezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle reacties op 't interwebdinges bezien ben je hoogst waarschijnlijk belazerd.
Veel van zulke registry scanners (register scanners), e.d pc ''optimaliserende programma's'' werken juist averechts!
Bij sommige ( wellicht deze ook) scant ie, en geeft ie ong. 500 ( of meer ) fouten aan, en lost die er maar 10 op oid en daarna heb je de betaalde versie nodig.

Alhoewel, een registratie code hiervoor krijgen is niet zo moeilijk, tenminste als het (nog) via dat systeem werkt, omdat ik volgens mij ook zo'n soort programma had, misschien zelfs die van Uniblue!

Mijn mening: niet echt het proberen waard, kan soms je hele register ''verkloten'', of het is gewoon niet zinvol.

Maar een keertje proberen kan ook niet echt kwaad natuurlijk:)