Hoe kun je een McAfee blokkade opheffen?

Zojuist een melding gekregen van McAfee dat een bestand toegang zoekt tot internet. Helaas verkeerd geklikt en het programma geblokkeerd.
Hoe kan ik die blokkade opheffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat vond ik ook het vervelendste van McAfee (die kon ik gratis krijgen vanuit mijn werk). Daarom heb ik hem ook meteen maar weer verwijderd en mijn oude vertrouwde virus scanner geïnstalleerd. Dit is het gratis pakket Avast anti virus.

Het beste antwoord

Open McAfee (via het systeemvak of via Start > (Alle) programma's > Mcafee > Mcafee (afhankelijk van je versie).

Klik bovenin op 'Navigatie', klik in het midden op 'In quarantaine geplaatste en vertrouwde items', klik op 'Mogelijk ongewenste programma's in qurantaine'.

(Ik heb gekeken met McAfee Total Protection, ik hoop dat het bij iedereen een beetje hetzelfde is).

Toegevoegd na 8 minuten:
Of bij 'Navigatie' gaan naar 'Firewall' in het midden, dan 'Programmamachtigingen' en daar het programma aanklikken, op 'Bewerken' klikken en dan een andere toegang bepalen (afbeelding 2).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar heb ik wat aan, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat hier alleen virussen en verdachte bestanden in komen. Als een programma toegang zoekt tot internet en je krijgt er een melding van, dan moet dat een personal firewall zijn die zoiets meldt. Je kunt dan het programma de toegang tot internet ontzeggen. Het programma zelf wordt dan niet verwijderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging heeft geholpen. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

heb je ergens het McAfee Security Center draaien? Dat moet het programma zijn waarmee je de instellingen regelt.

1 Klik in het deelvenster McAfee SecurityCenter op Internet en netwerk en klik vervolgens op Configuratie.
2 Klik in het deelvenster & Netwerkconfiguratie onder
Firewallbescherming is ingeschakeld op Geavanceerd.
3 Klik in het deelvenster 'Firewall' op Programmamachtigingen.
4 Selecteer onder Programmamachtigingen een programma
met Geblokkeerd

Je zou die dan moeten kunnen deblokkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar vind ik dat security center?
Ik heb McAfee total protection.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je een icoon in de taakbalk, ergens rechtsonder? Kan je daar rechts op klikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of anders via het start menu - programma's - Mcafee ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de 2010 versie hebt kan die er net iets anders uitzien dan in mijn afbeelding. Ik ga er vanuit n.a.v. je omschrijving dat je moet zoeken naar de firewall en niet naar de bestanden die in quarantaine zijn geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga morgen verder zoeken. Het is nu te laat. Ik zie het niet meer. Bedankt in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk morgen even kijken of je zoiets kunt vinden: http://help.incredimail.com/incredimail/help_center/help_article.aspx?is=t&article_id=54 (icoon kan er per versie net iets anders uitzien).