Hoe voorkom je dat je onnodige pagina's print met één regeltje er op?

Zojuist een aankoop gedaan bij Bol.com, en toen het orderdingetje uitgeprint.... print dat rotding zo twee pagina's extra, waar alleen helemaal linksbovenin een zinnetje staat:

bol.com -- De grootste mediawinkel van Nederland

Besteloverzicht

....en verder niets!!!
en pas op de volgende pagina het order overzicht, en dan NOG zo'n onzinnige pagina.

En bij het printoverzicht vóór het printen stond dit niet vermeld!!! alleen 1 pagina stond klaar om te printen.

Dus HOE flikt bol dit mij? en HOE voorkom ik dat die extra pagina's geprint worden?
Ik vind het pure verspilling.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het overkomt mij vaker als ik iets wil printen, niet alleen bij Bol.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Er zijn twee mogelijkheden:

1. Klik op Bestand > Afdrukvoorbeeld.
Onder in de balk zie je uit hoeveel pagina's de site bestaat. Door op de pijltjes te klikken kies je de pagina die je af wilt drukken.
Klik dan op Printen, kies Huidige pagina en dan OK

2. Selecteer het gedeelte wat je wilt printen. Kopieer en plak het in Word en print dat uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip 2 is een nuttige! dank je, daar heb ik wat aan. tip één werkt niet, want in het venstertje STOND al maar 1 print pagina aangegeven.... het waren er toch echt 3, dus ja, als ik dat niet aan kan passen..... maar in word plakken is slim natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie geeft er nou weer een minnetje?
Krakkemik is hartstikke blij!
Succes Krakkemik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stomme minners.

Andere antwoorden (6)

Dan print ik alleen de eerste pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Bol ook printerpapier verkoopt,lijkt het me wel een verstandige zet van ze!
Her overkomt me ook vaak,dat de printer begint met Pag 3 van 3. en daarna pas de relevante paginas uit print.
Zo'n velletje met 1 regel er op stop ik vaak weer in de printer, om iets anders uit te printen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je drukt eerst op de knop: afdrukvoorbeeld om te zien hoe de prints eruit zien en daarna selecteer je de blz die je daadwerkelijk wilt hebben. Dat voorkomt een heleboel mis-prints
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een PDF-printer hebt geïnstalleerd, kun je naar die PDF-printer afdrukken. (Een PDF-printer is een programmaatje dat net doet alsof het een printer is, maar dat in werkelijkheid een PDF-bestand maakt.)

Daarna open je dat PDF-bestand, je ziet *precies* hoe de afdruk eruit zal gaan zien, en je drukt alleen die pagina's af die je wilt hebben. Gegarandeerd het juiste resultaat, zonder verrassingen.

Ik vind deze methode vooral handig omdat je weinig extra handelingen hoeft te verrichten: ik print naar de PDF-printer, het gecreëerde PDF-bestand opent automatisch, ik selecteer de gewenste pagina en druk die af op de echte printer.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je hebt het over verspilling. Dat is goed maar dan komt onmiddellijk de volgende vraag in mij op. Waarom print je dat orderdingetjes eigenlijk uit? Dat kun je toch ook opslaan en als je de bestelling ontvangen hebt, weer weggooien?
Je hoeft dan noch inkt, noch papier te verspillen.
Met de PDF printer kun je hetzelfde doen. PDF van maken en die opslaan. Niks afdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik print privé gemiddeld 2x per jaar denk ik. Waarvan 1x op Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dit was toevallig een dingetje waar ik een bon van nodig had vast.
Aanvullend op de andere antwoorden:
1. Cryofiel's antwoord, maar dan met linkje:
http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/writer.asp
2. Druk op de Print-screen toets. Open een grafisch programma zoals Paint Shop Pro 7. Plakken. Bijsnijden. Druk dan alleen af wat je 'bijgesneden' hebt.