Is er in Photoshop een mogelijkheid om een nietkopieerbaar plaatje te maken?

Het is voor de toegangskaartjes van een feest. Deze kosten geld, en we willen niet dat ze gekopieerd worden. Is het dus mogelijk om met Photoshop of een ander programma zo'n niet kopieerbaar' plaatje te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
gvrox
10 jaar geleden
Je hebt het over "zo'n niet kopieerbaar plaatje" alsof het een bekend/bestaand ding is. Wat heb je precies in gedachten ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het bestaat wel. Het staat namelijk op de nationale bioscoopbonnen, maar helaas heb ik er geen meer in huis. De enige site die erover ging is deze site: http://support.ricoh.com/bb_v1oi/pub_e/oi_view/0001032/0001032614/view/Op_Guide/unv/0084.htm Maar omdat het de enige was vroeg ik me dus af of er misschien nog iemand meer van wist.

Het beste antwoord

Wat je in photoshop kunt maken,kun je ook ,(scannen,fotograferen)via photoshop reproduceren.Het antwoord is dus nee.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel, maar dan heb ik het voornamelijk over scannen met een lichtgevende scanner. Doordat het licht door het papier schijnt, verschijnt er plotseling de tekst 'niet kopiëren' ofzo. Hierover wil ik graag meer info. Of zijn er ander mogelijkheden om valse toegangskaarten te voorkomen?
niko
10 jaar geleden
je bedoelt een watermerk.dat kun je in photoshop maken.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is in Photoshop niet mogelijk. Als je bedoelt om het 'niet kopieerbaar' te maken voor plaatsing op een website dan is daar een HTML-script voor. Dan nóg is het mogelijk om zo'n plaatje via een 'screenshot' te kopiëren.