Hoooi, als ik bij uitvoeren (op windows 7) ipconfig invoer komt hij 1 seconde op en dan verdwijnt het zwarte scherm weer. Iemand idee?

Uitvoeren op windows 7 doet het niet met de code IPCONFIG.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3K
rose
13 jaar geleden
Kies even een categorie voor je vraag, b.v. Software (of Besturingssystemen). Wel zo overzichtelijk...

Het beste antwoord

Hoewel bovenstaande opties correct zijn kan het ook vanuit het venster uitvoeren met de volgende regel:

cmd /k ipconfig

uitleg:

cmd /k start een nieuw opdrachtvenster en voert uit en blijft vanwege de switch /k actief (met /c ipv /k verdwijnt het venster direct weer.)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Start de commandoregel ("DOS-box"), en voer van daar uit 'ipconfig' uit.

Toegevoegd na 1 minuut:

De commandoregel start je via het menu, of ook via Uitvoeren en dan 'cmd' intypen. Je krijgt dan het zwarte DOS-scherm, waar je 'ipconfig' in kunt typen, of (beter) 'ipconfig /all'.

Sluit het DOS-scherm door 'exit' in te typen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Start > uitvoeren > cmd > ipconfig.

TADAAA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet na 'cmd' en config.
Inderdaad eerst het commando CMD intypen
Daarna kun je het commando IPCONFIG gebruiken.

Let op! voordat je hem eventueel vernieuwd (IPCONFIG /RENEW)

eerst het commando IPCONFIG /RELEASE geven.