Is er een shortcut om in een worddocument (office 2007) naar een bepaalde pagina te springen?

Ik werk in een groot document (100+ pagina's) en ik wil van pagina 2 naar pagina 34. Kan ik dan een bepaalde shortcut gebruiken om naar pagina 34 te gaan zonder dus heel het document door te moeten scrollen?
Ik weet dat het in Powerpoint mogelijk is en in een PDF is het ook geen probleem...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

CTRL+G
Dan verschijnt onderstaand venstertje. Klik hier de pagina waar je naar toe wilt in en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat is al iets sneller dan wat mensen hierboven aangeven. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CTRL G? het is toch CTRL F?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Burdy: Open jij maar eens een worddocument met heel veel pagina's. Ga op pagina 1 staan en kiez voor CTRL G, dan krijg je het bovenstaande schermpje. Tik je daar pagina 35 in, gevolg door enter, dan zit je op pagina 35. CTRL+F is als je bepaalde woorden/woordcombinaties zoekt.

Andere antwoorden (4)

Dat is heel makkelijk. Linksonder zie je het paginanummer en als je daar op klikt kan je opgeven waar je naar toe wilt springen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het Ga Naar scherm kan je ook oproepen door op de Ribbon Start te klikken op de knop met de verrekijker.

Andere navigatieopties zijn het weergeven van de documentstructuur (vinkje op de ribbon Beeld).

Als je werkt met kopteksten voor de indeling in hoofdstukken en paragraven, dan zou je ook via de Ribbon Beeld kunnen kiezen voor overzicht. Je kunt dan de niveaus weergeven die je wilt zien en op deze manier kan je ook hele niveaus versplaatsen in het document (bijv. om paragraven of hoofstukken om te draaien).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dubbelklik op de onderste taakbalk, waar het huidige paginanummer en paginaverdeling staan aangegeven. verder staat daar ook de sectieverdeling. er verschijnt een scherm "zoeken en vervangen". het tabblad "ga naar"is automatisch al geselecteerd. aan de rechterkant gewenste paginanummer invoeren en klikken op de button "ga naar". klaar is kees (geldt ook voor mensen met een andere naam dan kees).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een bladwijzer aan op de plaats waar je naar toe wilt springen. En vervolgens een hyperlink, waarmee je met Enter op die plaats terechtkomt.
Hier de gebruiksaanwijzing voor Word 2000, maar er is in dat opzocht niets veranderd.
escape
13 jaar geleden
Je kan ook een inhoudsopgave laten genereren.