Hoe kan je windows met updates op een lege HDD zetten?

Hallo,

ik heb een computer met windows met alle updates. Ik wil nu deze windows met updates (alleen het systeem niet dingen zoals mijn documenten) op een computer zetten waar een nieuwe harde schijf in moest (deze harde schijf is helemaal leeg). Ik vroeg me af hoe ik dit kan doen en met welke software.

Alvast bedankt voor alle antwoorden,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het keyword waar je naar moet zoeken of op zoek naar bent is "slipstreamen".

Slipstreamen is Windows + alle updates in een keer op een client plaatsen.

Ik kan nu hier een complete uitleg geven van slipstreamen maar het is even afhankelijk van je Windows versie.

google "slipstream windows" (en dan je windows versie) en je zult naar alle waarschijnlijkheid tienduizenden zo niet honderdduizenden blogs en forums vinden die allen hetzelfde of met lichte variaties verhaal vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ja, slipstreamen is het antwoord.
Ter vervollediging: Windows installeren zonder de mappen mijn documenten e.d. gaat niet lukken. Dit zijn systeemmappen die bij de installatie van Windows aangemaakt worden. Deze zijn ook niet te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@javaansezware Ik bedoelde het zo niet, ik bedoelde dat ik dezelfde windows enz. wil maar niet de bestanden die ik in MIJN documenten heb staan op mijn computer.

Andere antwoorden (1)

Het zelf maken van zo'n slipstream CDROM is veel meer werk dan het vers installeren, wat je wel kan doen is een slipstream installatie CDROM gebruiken, dit is niet illegaal, je hebt natuurlijk wel een geldige licentie nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, alternatief, je Windows harddisk gewoon klonen(image backup) met b.v. Ghost(hirens CDROM) daarna je persoonlijke zaken er af halen.