Heb met Pinnacle Studio plus 12 een video gemaakt van foto's echter de kwaliteit valt tegen. Wat te doen?

opgenomen als AVI

Toegevoegd na 1 minuut:
heb overigens een 14 dagen proefversie gedownload

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Beetje weinig relevante informatie om een goed advies te geven.
Kijk je terug op beeldscherm (preview scherm in pinnacle studio) of brand je een dvd en heb je het resultaat op een crt tv of "plat"scherm bekeken...

welke resolutie avi heb je ingesteld en welke codec (avi is een zgn container daarin is de compressie coder zoals xvid, divx etc.

dvd resolutie breedbeeld pal is ongeveer 540 x 760 terwijl een gemiddeld fototoestel van nu een 5 maal hogere resolutie heeft. Naar dvd formaat omzetten (mpeg2=vob) gaat dus altijd ten koste van de foto's.
Bleuray, kan tot 1080x1920 en ook alleen weer reproduceerbaar met een full hd tv (al dan niet i of p)

als je wat meer informatie hebt, kan ik nog wat specifiekere info geven als fervente studio 9, 10, 12 en 14 gebruiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto's waren jpegs gemaakt in Lightroom. Overigens waren deze eerst in RAW formaat en deze zijn omgezet naar JPEG omdat ze door Pinnacle niet gelezen konden worden. Daarna heb ik de van de foto's een project gemaakt en als voorbeeld bekeken op de computer. Vervolgens een bestand gemaakt met MPeg4 hoogste kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is dan dus een 3 voudige compressie, met in elke tussenstap verlies, uiteraard gaat dit ten koste van de kwaliteit, met name de tussenstap naar jpeg, hier zou bmp een betere keus geweest zijn, probeer dit anders even met 1 foto. Ik heb geen ervaring met lightroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het daarna nog eens geprobeerd met mediaplayer en daar zijn de resultaten veel beter...