vista opent externe schijf niet met XP content

Ik heb een Medion externe schijf
(met bestanden gemaakt in XP)
die een raar lawaai maakt als ik hem aansluit via USb op een medion computer met Vista.

(het geluid of je schijf is kapot of de laser van je cd speler probeert verschillende malen maar kan niks lezen).

Ik krijg dus de data niet te zien die er op staat.

MAAR...

Neem ik diezelfde schijf en sluit deze aan op mijn Dell laptop met XP versie erop dan werkt de externe schijf normaal en kan ik alle bestanden lezen??

Ontbreek ik ergens een patch op die Medion vista laptop om de gegevens te kunnen lezen?

Een andere externe schijf (ook van Medion) met alleen in Vista gemaakte bestanden op kan ik perfect op deze Medion laptop afspelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groet,
Steven V.

Toegevoegd na 14 uur:
wat dus betekend dus dat de grijze (oudere) shijf meer energie nodig heeft dan die zwarte.

het is dus toegestaan 2 usb poorten te gebruiken en die op 1 ingang van een schijf te steken? (moet dan wel zo een kabel vinden).

dat getik van die cd diende als sprekend voorbeeld.
maar die grijze schijf tikt dus als die is aangesloten op die Medion (precies of de schijf is kapot) op die oude Dell doet hij het nog uitstekend.

Anyway bedankt beiden voor jullie uitleg en tijd.
ten zeerste gewaardeerd.
vriendelijke groet,
Steven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het enige dat ik kan bedenken, is gebaseerd op een vermoeden, je moet me maar corrigeren als ik het mis heb.
Als het hier gaat om een 2.5 inch disk, dan heeft ie geen externe voedingsadaptor. Deze diskjes halen hun spanning uit de PC via de USB-poort. Als een PC het vermogen niet kan leveren uit zijn USB poort (omdat er bijv. al veel USB-apparaten zijn aangesloten) dan krijg je dit soort problemen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is het enige aangesloten Usb stuk maar ik ga op zoek naar een geschikte adapter want er zit nog een pinnetje op doe oude externe schijf, ofwel zo een kabeltje waar ik 2 usb poorten kan gebruiken voor die 1ne schijf ;-)
bedankt mensen voor jullie hulp.
vriendelijke groet,
steven

Andere antwoorden (1)

Wat 'Escape' zegt, maar wat bedoel je met de laser? Een harde schijf heeft/gebruikt geen laser. Een CD/DVD wel.

Het lijkt me dat de Medion te weinig stroom levert. Soms zit er een externe adapter bij een mobiele harde schijf, soms een USB-kabel met 2+1 stekkers (een voor de schijf, 1 voor de data aan de PC-kant en 1 voor extra stroom voor de harde schijf vanaf je PC).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Atv maakte een vergelijking waar het geluid op lijkt. Net op een laser van een optische drive die de weg kwijt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, op die fiets. Klinkt naar het opspinnen van de schijf. In het gunstigste geval te weinig stroom.