Als je meerdere films tegelijk downloadt, vertragen ze elkaar dan?

Dus je downloadt film A, B, C, D en E. Downloadt film A dan trager dan wanneer je niet ook nog B, C, D en E downloadt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

de individuele downloads duren langer en zijn dus vertraagd. De totale download is meestal wel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meestal wel, maar niet altijd. Je kunt een maximale snelheid downloaden, maar waar je ze vandaan haalt kan ook maar met een bepaalde maximale snelheid uploaden.
Dus als jouw downloadsnelheid groter is dan de uploadsnelheid van alle films bij elkaar, dan maakt het niet uit.
itsme
13 jaar geleden
ja tuurlijk ook al zou je bandbreedte voor het geheel te verdelen zijn de afstand tot de server waar je film a b c en d vandaan haalt speelt ook mee
stel film B zit dichter bij dan film A C en D dan zal film b sneller gaan
met bv torrent speelt ook het aantal seeders en leechers nog mee.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geografische afstand is niet belangrijk. Slechts zeer zijdelings speelt mee over hoeveel apparaten de film moet verstuurd worden. Want deze apparaten (routers, switches) zijn toch veel sneller dan je eigen up en download snelheid. De kabels tussen die (hoofd) routers van de internet backbone zijn bovendien van glas en bijna ongelimiteerd in bandbreedte..(terabits)
Vooral de snelheid van beginpunt (uploader) en eindpunt bepalen de snelheid. En bij de uploader ook nog eens hoeveel anderen daar ook data vandaan halen.
Dat hangt van een aantal dingen af. Als de server die de films stuurt, ze langzaam verstuurd, kan het zijn dat 5x langzaam je bandbreedte niet helemaal opsoupeert.

Maar als die server heel erg snel is, zoals bij een goede news-server, dan gaat het in totaal niet sneller (ook niet langzamer in *totaal*).

Als je heel veel (100 ofzo) films tegelijk gaat downloaden, loop je wel kans dat ze elkaar gaan storen, omdat je computer ook af en toe wat terug moet sturen (confirmatie van wat er ontvangen is). Dit komt er dan niet/nauwelijks meer tussendoor.

Als je film A graag snel wilt bekijken, is het het beste om alleen A op te halen, en dan pas B (en CDE). Als je zo snel mogelijk alles binnen wilt hebben, haal je ze beter tegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik newsleecher om te downloaden en dat haalt pakketjes binnen. Een film A is bijvoorbeeld 40 pakketjes en die worden 1 voor 1 binnengehaald. Film B is 35 pakketjes en komt aan de beurt zodra film A compleet gedownload is. De films vertragen elkaar dus niet.
paulus811