Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat Paint Shop steeds vastslaat zodra ik bepaalde lettertypen gebruik?

Het gebeurt vooral vaak bij Dingbats, en in mindere mate bij andere lettertypen. Soms pakt hij ook wel de ene letter van de dingbat maar bij de andere slaat ie dan vast en moet ik alles weer opnieuw opstarten. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik daar aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
466

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat een lettertype waarschijnlijk niet goed op je computer is geinstalleerd. Heb je al eens geprobeerd je lettertypes opnieuw te installeren?

Het zou er namelijk aan kunnen liggen dat er in de map 'lettertypen' op je computer ergens een foutief lettertype staat. Misschien een lettertype wat niet ondersteund wordt o.i.d. Dit kan dan voor de toevallige conflicten met andere software zorgen.

Probeer het type Dingbats ook eens in een ander programma, dus niet alleen grafisch maar ook een teksteditor.

Heb je hier geen problemen met je lettertypes, dan raad ik je aan Photoshop eens helemaal te verwijderen en dan nadat je de pc opnieuw hebt opgestart, het programma opnieuw te installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding