Bestaat er een programma waarmee je internet sites kan blokkeren?

Ik zoek een programma waarmee je bepaalde internet sites kan blokkeren (niet perse porno).

Het programma moet gewoon elke site die ik wil blokkeren kunnen blokkeren (bijv: ik wil GV blokkeren, moet dat programma dat kunnen)

Bestaat er zo'n programma en hoe heet die?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb firefox 4.0 beta en firefox 3.6.6

Toegevoegd na 9 minuten:
Het moet hier gaan over een extern programma, dus geen blocker in de webbrowser

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe heeft Jelle het juiste antwoord gegeven. Maar bedoel je dit? Of bedoel je een onzichtbaar programma die op de achtergrond die sites blokkeert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel een onzichtbaar programma die op de achtergrond die sites blokkeert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou ik even in je vraag toevoegen als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jelle bedankt

Antwoorden (5)

Ja. Het heet je web browser.

Je kan gewoon in de browser aangeven dat bepaalde sites niet geladen worden. Voor details: http://www.delete-computer-history.com/how-to-block-a-website.html

BV internet explorer:
Internet Explorer version 5 and later offer the ability for heighten security and privacy. You can block a site by following the directions below:

1. Load your Internet explorer
2. Click Tools
3. Click Internet Options
4. Click the Privacy tab
5. Under the Privacy window, Click Sites
6. Type in the site address that you want to Block and Click OK. Remember this technique only blocks on one site at a time. Parental control software will allow you to block multiple sites and categories.

Toegevoegd na 5 minuten:
In dezelfde suite staat ook hoe je dmv een lmhost file specifieke websites altijd laat verwijzen naar je eigen computer. Dus als iemand www.goeievraag.nl wil openen, wordt gezegd: Deze site bestaat niet (Tenzij je een webserver draait op je PC). Dat geldt dan voor alle browsers op je PC.

In Windows XP

1. Click Start->All Programs->Accessories->Command Prompt.
2. Click Command Prompt This will open a DOS command window.
3. Type: notepad C:/Windows/System32/drivers/etc/hosts
4. Locate the line 127.0.0.1 localhost
5. To block the website google.com for example, just add this text under 127.0.0.1 localhost:

127.0.0.1 google.com
127.0.0.1 www.google.com

You can add as many sites any site, However you will need to prefix it with "127.0.0.1".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Firefox (3.6.6) gebruik ik AdBlock Plus. Dat is een Add-On die eigenlijk is bedoeld om advertenties te blokkeren, maar die ook heel goed werkt om complete websites te blokkeren.

Blokkeren gaat op URL, of op delen van URL.

Gratis te downloaden, te installeren en te gebruiken. Ik ben er heel tevreden over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Installeren: ga naar Extra (of Tools, als je de Engelse versie gebruikt), en dan naar Add-Ons. Voor zover ik je op GV heb leren kennen, heb je voldoende technische kennis om het te kunnen installeren en om (delen van) URL's toe te voegen die moeten worden geblokkeerd.

Toegevoegd na 17 minuten:
Naar aanleiding van je toevoeging waarin je aangeeft dat je een *extern* programma wilt:

a)  Waarom eigenlijk?
b)  Ik gebruik hiervoor privoxy.

Privoxy is een proxy op je eigen machine. Ook Privoxy is gratis te downloaden, te installeren en te gebruiken, maar wel aanzienlijk complexer dan AdBlock Plus. Je kunt met regels aangeven welke URL's wel of niet moeten worden geblokkeerd. Er zitten voorbeelddefinities bij.

Zie onderstaande Bronnen, of type Privoxy in in een willekeurige zoekmachine.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik gebruik F-secure pack , die software heeft ook die optie en geeft automatisch signaal van onbetrouwbare sites
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed programma hiervoor is K9 Web Protection
het is gratis en goed in te stellen, ook zie je overzichten van hoelang er geinternet is, op welke website etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bovenstaande programma's zijn te grbruiken, echter op het moment dat je niet wilt dat derden op jouw pc bijvoorbeeld bepaalde sites kunnen bekijken gebruik dan zonealarm of comodo, hier kan exact een heel domein, domein met directory, of ipadres worden geblocked in de admin met password beveiliging.

Het nadeel van de hierboven genoemde programmas is dat deze omzeild kunnen worden, of de browser instellingen kan worden gewijzigd.

groeten Thomass