Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik er achter van wie een WiFi verbinding is?

Beste mensen

Ik ben net verhuisd, woningruil met mijn ex gedaan. Ik vroegde heb WiFi, maar hij zei dat hij niet wachtwoord meer weet. Omdat hij wifi deel van buurman, had buurman gevraagd en hij laat me zien inloggegevens achter op modem. Wat blijkt, dat mij ex gebruik heel andere Wifi, die bij buurman niet bekend is.
Dag later had andere telefoon uit mijn tas gedaan en wat gebeurde? Ik was automatisch op Wifi van mijn ex . Hij blijf te zeggen dat van buurman is, maar buurman herken niet die gegevens
How kan ik nu achterkomen van wie wifi is, om te betalen voor gebruik maar ook rust in hoofd krijgen. Namelijk ik ben verhuizing door 2 jaar online stalken en begin ik allees op nieuw ..dus nieuwe provider, nummer, etc . Maar toch ben bang, omdat 2 jaar lukde mij niet door mijn slecht kennis en niet zo goede Nederlands hulp vragen. Ik denk dat keylogger is of virus ..

9 maanden geleden
in: Software
ronron1212
9 maanden geleden
Wifi krijg je via je internet provider
tinus1969
9 maanden geleden
Waar zit je wifi zender? Vaak in bv de meterkast. Zet die eens uit en kijk wat er gebeurt? Op je tekefoon en laptop kun je een lijst met wifi zenders zien waar je uit kunt kiezen.
tinus1969
9 maanden geleden
Verder, dit is lastig op afstand uit te leggen. Heb je een vriend of familielid dat kan langskomen om te helpen?
tinus1969
9 maanden geleden
Als je geen eigen wifi zender hebt, laat die dan aanleggen. Kost een beetje geld maar dan heb je wel zelf controle.
Vaughn
9 maanden geleden
Met een Android toestel kun je van die Wifi-signaal-ontvangst appjes installeren en dan op je telefoon een beetje in de straat rondwandelen, een sterker signaal betekent dat je in de buurt komt, zo kun je best wel betrouwbaar uitvogelen waar dat Wifi signaal vandaan komt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt proberen om het IP-adres van de wifi te achterhalen. Als je verbonden bent met de wifi, kan je dit doen via de instellingen van je apparaat. Kijk onder ‘netwerk’ of ‘verbindingen’ voor het IP-adres en andere details.

Daarnaast kun je ook apps zoals "Fing" gebruiken, die netwerken scannen en je informatie geven over verbonden apparaten. Hiermee kun je misschien de eigenaar van de wifi traceren of op zijn minst meer inzicht krijgen in de netwerken om je heen.

Mocht je echt twijfelen over beveiliging, dan is het verstandig om je apparaten te scannen op virussen en je wifi gebruik te beveiligen met een sterk wachtwoord. Overweeg ook om zelf een nieuwe wifi-verbinding aan te vragen.

Wie heeft ervaring met het achterhalen van wifi-eigenaren of beveiligingstips voor wifi-netwerken? Deel je ervaringen!
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing