Excel bestand opslaan op usb stick, ik kan niet meer openen, hoe wijzig ik dat?

1 x per maand zet ik mijn excell bestanden op een USB stick. Maar de laatste keer stonden die bestanden er als een XLS bestand en kan ik ze niet openen. Hoe kan ik dat wijzigen?

10 maanden geleden
in: Software
1.5K
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Xls bestanden zijn Excel bestanden. Wat voor melding verschijnt er? Kan het zijn dat de usb stick het niet meer doet?
SimonV
10 maanden geleden
Een foto op je stick kan je wel openen (Stick is dus niet kapot)?
Welke versie van Excel gebruik je? Welke melding krijg je bij het openen?
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
XLS of XLSX?
Welke versie office gebruik je?

Antwoorden (1)

Excel kan .xls-bestanden normaal gesproken gewoon lezen.
Ik vermoed daarom dat de bestanden op de stick beschadigd geraakt zijn. (Heb je de usb-stick wel netjes ontkoppeld ? En gewacht tot de computer aangaf dat je veilig kon ontkoppelen ?)

Soms kun je beschadigde werkmappen toch nog herstellen. Hoe ? Zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-beschadigde-werkmap-herstellen-153a45f4-6cab-44b1-93ca-801ddcd4ea53
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
SimonV
10 maanden geleden
Voortaan pakt Microsoft het anders aan. De softwarereus past een standaardinstelling aan in de laatste versies van Windows 10 waardoor het ‘veilig verwijderen’ niet meer nodig is. Keerzijde is dat het misschien iets langer kan duren om bestanden over te zetten van of naar je USB-stick. Maar je kan je stick er dus wel met een gerust gevoel uittrekken als je klaar bent.
https://www.ad.nl/tech/moet-je-die-usb-stick-nou-echt-veilig-uitwerpen-nee-zegt-microsoft~a1924a14/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Dank voor de aanvulling !