Hoe kan je je word-bestand precies zo opslaan zoals het bestand eruit ziet?

Ik gebruik Word Office versie 2212 en heb hierin een tekst gemaakt en voor de vormgeving ook een soort 'frame' gemaakt door een JPG als afbeelding in een balkje te zetten en deze onder en bovenaan de pagina te zetten. Ik ben lang bezig geweest dit op iedere pagina te doen en nadat alles goed stond, wilde ik het bestand opslaan en exporteren.

De PDF verandert echter het lettertype door de letters dichter op elkaar te plaatsen en ieder ander bestand (.docx, .otc etc) verplaatst uit zichzelf de positie van de balkjes die ik onder en bovenaan de pagina heb gezet, waardoor ze soms een witte ruimte hebben of zelfs midden in de pagina belanden.

Hoe kan ik het document gewoon opslaan zoals het er nu uitziet?

een jaar geleden
in: Software
1.9K
SimonV
een jaar geleden
Gebeurt dit ook als je het bestand gaat afdrukken en als printer "Microsoft Print to PDF" kiest?
Speedylovertje
een jaar geleden
Ik heb het net even geprobeerd en dan gebeurt er ook iets vreemds. Het lijkt erop alsof de randen dan wit worden gemaakt. De balken onder en bovenaan worden daardoor dan afgesneden. Het ziet er wel netter uit dan wanneer ik het opsla als PDF zonder via print te kijken, maar helaas nog steeds niet het document zoals ik het zie in mijn Word. In ieder geval bedankt voor de tip, dit is een vooruitgang!
SimonV
een jaar geleden
Graag gedaan. 'k Heb geen flauw idee waarom het misgaat, maar misschien gaat het nog beter als afdrukt naar PDF met het programma Bullzip.
https://www.bullzip.com/products/pdf/download.php
Na installatie verschijnt Bullzip vanzelf bij de te kiezen printers.
Speedylovertje
een jaar geleden
Super, dankjewel! Probeer ik dat :)
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Pdf zou niks mogen veranderen qua uiterlijk

Antwoorden (2)

PDF zou eigenlijk het juiste antwoord moeten zijn, maar dat heb je al geprobeerd. Wat je wellicht zou kunnen proberen is om niet als PDF te exporteren, maar om het te 'printen' naar een PDF printer. Dan wordt dat wat Word voor ogen heeft, naar de printer toe gestuurd, en het zou niet uit moeten maken dat dit toevallig een PDF printer is.

Waar je ook even op moet letten is het papierformaat. "Word" zal waarschijnlijk op A4 staan, maar de PDF printer (of export) zou best eens op "Letter" formaat kunnen staan. "Letter" is iets smaller dan A4, en dan zou er wat mis kunnen gaan met de conversie. Deze moeten dan uiteraard allemaal op A4 staan.
een jaar geleden
Om je Word-bestand precies zo op te slaan zoals het eruit ziet, klik je op Bestand > Opslaan als > Word-document (.docx). Kies vervolgens de locatie waar je het bestand wilt opslaan en klik op Opslaan.
9 maanden geleden