Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lukt het met Captura niet om een stukje video van Netflix op te nemen?

Ik wilde met Captura een stukje van een film van Netflix opnemen maar ik krijg enkel zwart beeld.
Is er misschien een andere methode die wél werkt?

2 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Netflix maakt gebruik van HDCP. Dit maakt het onmogelijk om met bijvoorbeeld Captura een fragment op te nemen.

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te versleutelen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data worden uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
SingingCoyote13
2 jaar geleden
wat wel zo vreemd is dat als je gericht zou googlen naar netflix films (ilegale) dat ze toch methodes hebben gevonden (piraten) om die films op te nemen - soms kom je netflix films tegen die ter download staan, ook in open directories van bijvoorbeeld reddit subs - kwam daar eens per ongeluk tegen ergens toen ik gratis documentaires zocht geloof ik.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding