Waarom lukt het met Captura niet om een stukje video van Netflix op te nemen?

Ik wilde met Captura een stukje van een film van Netflix opnemen maar ik krijg enkel zwart beeld.
Is er misschien een andere methode die wél werkt?

2 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Netflix maakt gebruik van HDCP. Dit maakt het onmogelijk om met bijvoorbeeld Captura een fragment op te nemen.

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te versleutelen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data worden uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer.
SimonV
2 jaar geleden
SingingCoyote13
2 jaar geleden
wat wel zo vreemd is dat als je gericht zou googlen naar netflix films (ilegale) dat ze toch methodes hebben gevonden (piraten) om die films op te nemen - soms kom je netflix films tegen die ter download staan, ook in open directories van bijvoorbeeld reddit subs - kwam daar eens per ongeluk tegen ergens toen ik gratis documentaires zocht geloof ik.