Hoe te voorkomen dat eigen opmaak in Word 2013 wordt gewijzigd na openen document in andere opmaak?

Waar in de instellingen van Word 2013 zit dat verstopt? Ik wil dat al mijn eigen documenten gewoon de opmaak hebben en houden zoals ik die heb ingesteld. Nu moet ik het iedere keer opnieuw aanpassen en ben dat zo langzamerhand zat. Het gaat vooral om de marges, regelafstand en tabs.

Amadea
2 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Hopelijk werkt dit:
Klik op het tabblad Ontwikkelaars.
https://cdacomputer.tips/turning-on-the-developer-tab-in-word-2013/
Klik op de knop Documentsjabloon in de groep Sjablonen.
Deselecteer Documentstijlen automatisch bijwerken.
Klik op OK.
Zie:
https://cdacomputer.tips/why-is-microsoft-word-not-saving-changes-i-make-to-styles/
.
Tabblad Ontwikkelaars installeren:
1. Ga op het tabblad Bestand naar Opties - Lint aanpassen.
2. Schakel onder Lint aanpassen en onder Hoofdtabbladen het selectievakje Ontwikkelaars in.
Toegevoegd op 18 november 2021 08:30: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Dankzij de tweede link in het antwoord heb ik kunnen uitzoeken hoe je aan dat tabblad Ontwikkelaars komt. Het antwoord zou perfect zijn geweest als die informatie er ook in stond. Zodra dat voor elkaar is leidt dit inderdaad tot het gewenste resultaat.
gvrox
2 jaar geleden
+ , correct antwoord, en de vraagsteller heeft er iets aan. Ook in de eerste link staat al hoe je die tab opent....
Amadea
2 jaar geleden
Ik bedoel dat het handig zou zijn als de informatie over hoe je een ander tabblad zichtbaar krijgt in het antwoord staat en niet dat je het zelf in een Engelstalig bestand moet gaan opzoeken.
SimonV
2 jaar geleden
Gvrox: “Ook in de eerste link staat al hoe je die tab opent....” Die Nederlandse link heb ik er even later aan toegevoegd.
Je hebt natuurlijk gelijk, die tekst had in het antwoord moeten staan. Maar omdat ik weet dat jij een Word-expert op GV bent, dacht ik dat je dit tabblad waarschijnlijk al op je scherm had staan of wist hoe dit toe te voegen…
Het verbaast me eigenlijk dat dit de oplossing was, bij mij stond die instelling standaard na installatie van Word 2013 uitgeschakeld. Fijn in ieder geval! Ik heb het antwoord inmiddels “geperfectioneerd”.