Hoe kun je bestanden kopiëren met 'behoud oorspronkelijke aanmaakdatum'?

Hoe kun je bestanden kopiëren met behoud oorspronkelijke aanmaakdatum en naar een andere partitie?

Ik heb Microsoft Robocopy geprobeerd met het commando:
Robocopy "A:" B: /MIR /DCOPY:T
Een kleine test werkt, maar bij grote bestanden komt het bestanden tegen geen MIRror mogelijk is. /MIR weghalen werkt wel met een kleine test, maar niet met een hele schijf/partitie.

Wellicht een andere manier dan Robocopy?

3 jaar geleden
in: Software
3.6K

Antwoorden (1)

Hopelijk werkt dit:

Robocopy ….. /Z /R:0 /W:0

/Z zorgt ervoor dat Robocopy de overdracht van een groot bestand halverwege het bestand kan hervatten in plaats van opnieuw te starten.

Plus eventueel /R:0 /W:0. We gebruiken /R:0 om nieuwe pogingen te beperken tot 0 en de /W:0 voor geen wachttijd tijdens het kopiëren.
Ik las dat schakeloptie /J ook aan te bevelen is wanneer je grote bestanden hebt.

Vanzelfsprekend ook je commando /MIR /DCOPY:T toevoegen.
.
Overigens maak ik zelf een backup van een schijf met Easeus To Do Backup (gratis). Met behoud van oorspronkelijke aanmaakdatum.
https://nl.easeus.com/backup-software/todo-backup-free.html
SimonV
3 jaar geleden
paulos
3 jaar geleden
Hallo Simon, Het is mij uiteindelijk gelukt met Microsoft Robocopy, door alle bestanden van een partitie in 1 hoofdmap te zetten. Op die manier neemt Robocopy niet de partitiegegevens mee, die onmogelijk ook voor een andere partitie gelden en daarom op geen enkele manier te kopiëren zijn. Zodra het proces zo'n bestand tegen komt, blijft het kopiëren daar hangen en wordt de rest niet gekopieerd. Ik hoop dat een toekomstige lezer hier wat aan heeft. Dus: - O P L O S S I N G - Kopieer bestanden naar een andere partitie op een andere drive met een ander volume, maar met behoud van de oorspronkelijke aanmaakdatum. Handig voor bijvoorbeeld foto's. 1. Zet de te kopiëren bestanden in een map;
2. Command prompt (CMD) starten in Windows;
3. Vul deze commando's in en druk op enter om te starten: Robocopy A:\hoofdmapnaam B: /MIR /DCOPY:T (Alleen de stationsletter benoemen voor de hele bron partitie werkt niet).
SimonV
3 jaar geleden
Ik dacht dat het probleem grote bestanden was, daar had ik me op gericht. Niet op partities.
Volgens deze bron
https://stackoverflow.com/questions/23302049/run-robocopy-bat-to-copy-entire-drive-to-another-drive
moet je niet
ROBOCOPY “A:” B: /MIR /DCOPY:T
gebruiken, maar
ROBOCOPY A:\ B: /MIR /DCOPY:T
Voeg \ toe, verwijder aanhalingstekens Volgens deze bron
https://stackoverflow.com/questions/23302049/run-robocopy-bat-to-copy-entire-drive-to-another-drive
kun je zelfs met enige moeite een hele systeemschijf kopiëren.
paulos
3 jaar geleden
A:\ of "A:" werkte voor mij hetzelfde. Het punt is dat Robocopy zo machtig is. Het doet gewoon precies wat je vraagt. Ook als het helemaal niet kan. Het komt niet zoals in de gewone gebruikers interface met een melding achteraf dat er iets niet gelukt is inclusief een vraag of je er nog even naar wilt kijken. Hartelijk dank voor je aandacht Simon. Hopelijk heb je er zelf ook wat aan. ;-)
SimonV
3 jaar geleden
Ja, ik ben zelf ook weer wat wijzer. Zelf laat ik dagelijks taakplanner een batch-bestand uitvoeren met een Robocopy-opdracht:
@echo off
for /f %%a in ('date /t') do set DAY=%%a
set doel=F:\map%DAY%
robocopy C:\map %doel% /MIR