Hoe open je default set apps van Windows als deze telkens weigeren geopend te worden?

Ik heb een probleem met mijn laptop. Vandaag heb ik hem gereboot, maar nu ik alles weer probeer toe te voegen en al, kan ik tot mijn grote verbazing een default set app niet meer openen van Windows. Het gaat om de instellingen, maar ook andere apps van Windows zelf openen niet meer.

Ik moet waarschijnlijk een update installeren voor Windows, maar ik kan mijn instellingen niet openen. Andere default set apps van windows werken ook niet. Zodra ik erop klik, sluiten ze meteen weer.

Op het internet kom ik de vaagste 'oplossingen' tegen, waarin je een niet openende instellingen-app kan oplossen door naar je instellingen te gaan... haha, dat gaat dus niet. Ik ben vrij digibeet maar ik heb alle mogelijke oplossingen van deze site al geprobeerd:
https://www.wintips.org/fix-ms-settings-display-this-file-does-not-have-a-program-associated-with-it-windows-10/#:~:text=Install%20Updates%20%26%20Restart%20your%20Device,then%20to%20restart%20your%20device.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt voor je hulp!

3 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Hopelijk werkt dit:
Open Powershell als administrator.
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-gebruik-je-windows-via-powershell-63097/
Voer deze opdracht uit:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
SimonV