Hoe maak ik in Excel een werkende verwijzing naar een ander blad?

Ik wil graag in Excel vanuit mijn overzicht de specifieke onderdelen kunnen aanklikken, waarna ze elk naar een apart werkblad leiden. Maar als ik dit doe door bv =blad2! eraan toe te voegen zoals de handleiding, dan werkt dit niet. Weet iemand hoe ik dit wel moet doen?

3 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Hopelijk bedoel je dit: klik bovenaan op Invoegen -> Hyperlink -> Bladwijzer -> kies cel en bladnummer
Eventueel kun je voordat je Bladwijzer kiest de verwijzing een aparte naam geven.
Een normale verwijzing is inderdaad =Blad2!B2, als je naar cel B2 van Blad2 wilt verwijzen.
Maar daar kun je niet op klikken.
Door het combineren van een normale verwijzing en een hyperlink, zie je in de betreffende cel de waarde en als je erop klikt kom je in het andere blad terecht.
Toegevoegd op 13 december 2020 17:42: tekst
SimonV