Hoe krijg ik mijn mails uit de Outlook van oude laptop naar nieuwe laptop?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
2.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
export (naar USB stick o.i.d.) uit oude outlook, import op nieuwe.

Antwoorden (1)

Als je Outlook met een IMAP-account hebt ingesteld, hoef je niets te doen.
Als je Outlook met een POP-account hebt ingesteld, en je hebt niet ingesteld dat de mail verwijderd moet worden van de server, hoef je ook niets te doen.
Op je nieuwe laptop verschijnt de mail vanzelf weer in Outlook vanaf de server.

Staan je e-mails niet meer op de server:

Als je een POP-account hebt, zijn alle gegevens opgeslagen in een bestand met persoonlijke mappen (PST-bestand). Als je een PST-bestand van de ene naar de andere computer verplaatst, worden de instellingen voor uw e-mailaccount niet overgedragen. Als je Outlook op een andere computer wilt instellen, kopieer je het PST-bestand van de oude computer naar de nieuwe laptop.
De locatie van het PST-bestand hangt af van de versie van Outlook, de versie van Windows en hoe je het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt:
• Windows 10 station: \ gebruikers \ <gebruikersnaam> \AppData\Local\Microsoft\Outlook
• Windows 10 station: \ gebruikers \ <gebruikersnaam> \roaming\local\microsoft\outlook
• Oudere versies van Windows station: \ Documents and Settings \ <gebruikersnaam> \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Andere manier
Ga naar Bestand - Openen en exporteren - Importeren/exporteren OF
Ga naar Bestand - Opties – Geavanceerd - Exporteren.
Selecteer Exporteren naar bestand en selecteer Volgende.
Selecteer Outlook-gegevensbestand (.PST) en selecteer vervolgens Volgende.
Selecteer de e-mailmap waarvan je een back-up wilt maken en selecteer Volgende.
Kies een locatie en naam voor het back-upbestand en selecteer Voltooien.
Kopieer de data naar een USB-stick.
Om te importeren op je nieuwe laptop volg je de omgekeerde weg.
SimonV