Hoe komt het dat mijn skype-verbinding tijdens het bellen vaak zo slecht is?

Hij valt vaak weg en daardoor is het gesprek met de ander niet te volgen. Het praat absoluut niet rustig en dan bel ik nog liever voor 2 ct per minuut met een goedkoperbellennummer. Wie weet de oplossing.
Zelfs nu mijn zusje ook skype heeft, lukt het niet om achter elkaar een normaal gesprek te kunnen voeren.
Herken jij dit? En wat kun je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

De spraak via skype wordt omgezet naar data. En redelijk veel data ook. Als je een internetverbinding hebt met lage snelheden (up/downstream) dan kan dat pakketje data corrupt raken of vertragen. Datzelfde kan ook gebeuren door een slechte wifi verbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik herken het niet.Ik Skype regelmatig met mijn zoon in de Vs en dat is haarscherp.Ligt het niet aan je webcam?
Heb je al bij de instellingen van Skype gekeken?Instellingen:geluidsinstellingen.Je kunt daar misschien iets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de verbinding van Skype slecht is kan kan vele oorzaken hebben.
Ten eerste je Internetverbinding moet snel zijn, dus kijk of je wel snel Internet hebt.
Ten tweede moet je computer het wel aankunnen, dus als je al een oudere computer hebt, dan kan dat de oorzaak zijn en wordt het misschien tijd voor een nieuwe.
Verder kan het zijn dat bepaalde instellingen niet goed staan, kijk eens op onderstaande link en installeer de laatste versie van Skype;