HP printer zegt offline, hoe los ik dit op?

Ik heb een nieuwe printer. De HP ENVY 5000 series. (De 5030). Volgens de printer ben ik verbonden met de router, maar mijn macbook en iPad kan de printer niet vinden. Dan staat hij offline. Ik heb de printer al geherstart en teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Beide mogelijkheden gaven geen resultaat. Ik heb al gegoogled maar daar werd ik ook niet wijzer van. Hopelijk weet hier iemand een oplossing.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
2.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Download hp print and scan Doctor
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212 Dat is niet geschikt voor MacOS

Antwoorden (1)

Stap 1 is bevestigen op de router dat de printer is verbonden, de printer moet dan een IP adres hebben gekregen en volgens de router on-line zijn.
Stap 2 is het IP van de printer die door de router is uitgedeeld te pingen door het commando 'ping' in een terminal venster(typ terminal in launcher of zoek 'm via de finder en tik op enter) het volledige commando is 'ping' (zonder ' ') gevolgd door het IP adres van de printer zoas: ping 192.168.1.13 Als de printer echt verbonden is zoals de status van de printer zegt, dan moet je een antwoord krijgen van de printer gevolgd met een tijd die de printer kennelijk nodig had om te antwoorden, zo'n antwoord ziet er als volgt uit:
ping 192.168.1.13 <- dit adres is bij jou dus anders
Pinging 192.168.1.13 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.13: bytes=32 time<1ms TTL=64

Als dit niet het geval is dan heb je bevestigd dat de printer niet met de router is verbonden, en moet je de handleiding inkijken voor de procedure om de printer via WPS o.i.d. te verbinden met je router.

Vaak is het zo dat een printer met de fabrieksinstellingen zich als een "ad-hoc" wifi apparaat gedraagt, dat wil zeggen dat het een open verbinding betreft zonder sleutel waar je met een laptop o.i.d, direct op moet verbinden zodat je via webpagina of een configuratie tool van de printer de printer kan configureren, dit configureren betekent eigenlijk de gewenste accesspoint aanwijzen en daarbij het juiste password invoeren, na een reset is de printer uit de ad-hoc stand, en wordt het een wifi client van je accesspoint/router.
Vanuit die situatie moet je de printer via bonjour automatisch kunnen vinden.