Hoe krijg je in Word 2016 makkelijk zo'n hoog graden Celsius tekentje?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
2K
Amadea
3 jaar geleden
In Word 2013 kies ik voor Invoegen Symbolen, Meer Symbolen, daar staat ie bij (normale tekst) links van de ±. Geen idee of dat in Word 2016 veranderd is.

Antwoorden (1)

Je typt het teken door de linker Alt-toets ingedrukt te houden, terwijl je de cijfercombinaties 2, 4, 8 intoetst.
Zet hiervoor de toets [NumLock] aan.

Indien gewenst, kun je ook het graden Celcius-symbool (℃) maken. Dit doe je via de toetsencombinatie Alt en 8451.
Als je dit moeilijk vindt te onthouden, kun je eventueel de o in superscript gebruiken.
Ga hiervoor naar het tabblad Lettertype en schakel onder Effecten het selectievakje Superscript in.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!