Waarom krijg ik de melding "Wizard activering van Microsoft Office"?

Deze melding krijg ik wanneer ik word, excel of powerpoint start.
Dat gebeurde eerst nooit, nu heb ik dat al maanden lang.
De melding kan ik wegklikken en gewoon verderwerken maar het is erg vervelend.

"Dit exemplaar van Microsoft Office is niet geactiveerd.
Dit exemplaar van Microsoft Office is ontworpen voor bedrijven of institutionele klanten. Sluit uw computer aan op uw bedrijfsnetwerk om de activering te voltooien." Ik ben geen bedrijf of institutionele klant.

"als deze software niet is aangeschaft voor zakelij of institutioneel gebruik, is de software mogelijk vervalst. Met vervalste software stelt u uw computer en gegevens bloot aan beveiligingsrisico's en virussen."

Waarom krijg ik deze melding en hoe dan ik die melding uitschakelen?

Picture for question
4 jaar geleden
in: Software
7.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Heb je een illegale versie?

Antwoorden (1)

Het lijkt erop, dat jouw versie van Microsoft nog niet is geactiveerd.
Je zegt dat je geen bedrijf hebt en daarom ga ik er ook even vanuit dat je deze melding op een privé-laptop krijgt en niet op een laptop van je werkgever. In dat geval heb je een verkeerde versie van Microsoft Office. Deze versie is alleen bestemd voor bedrijven en niet voor privé-gebruik. Hoe je eraan bent gekomen weet ik niet, maar je kunt het pakket nu niet activeren.
Je zult hem wel moeten activeren, omdat je deze melding niet oneindig weg kunt blijven klikken. Er is een maximaal aantal starts vastgesteld, en als je dat aantal wordt uitgeput, zal Microsoft Office alleen nog opstarten met beperkte functionaliteit.
En dan dat zou betekenen, dat je geen nieuwe documenten meer kunt maken, bestaande documenten welt kunt openen maar niet bewerken en dat je documenten ook niet meer kunt afdrukken.
Informatie over dit onderwerp staat op de website van Microsoft. Het is een uit het Engels vertaalde pagina, waardoor het Nederlands niet helemaal correct is, maar de informatie is duidelijk.
4 jaar geleden
Maikel
4 jaar geleden
Dank voor je reactie.
Het is een privélaptop die ik via marktplaats heb. Het eerste jaar zonder problemen, nu al bijna een jaar lang die melding, die ik zeker al honderden keren weggeklikt heb.
Ik heb gekeken op de website van microsoft, maar het lukt me niet om daar een duidelijk antwoord te vinden.
Hoe kan ik het activeren?
TurfGraver
4 jaar geleden
"Hoe kan ik het activeren?"
Probeer die links in de melding eens?
Zal wel voor betaald moeten worden (of beter laatste versie aanschaffen).