Kan ik whatsapp blijven gebruiken als ik tijdelijk een andere simkaart gebruik?

Ik wil binnenkort in het buitenland een lokale simkaart aanschaffen om te bellen en internetten.
Echter vroeg ik me af of ik mijn huidige nummer kan gebruiken met Whatsapp als ik switch naar de lokale simkaart.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
3.4K

Antwoorden (2)

Nee als je een andere sim kaart gebruikt is je nummer niet geldig op die sim die heeft een eigen nummer dus je whatsapp werkt dan dus ook niet.
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
De conclusie "dus je whatsapp werkt dan dus ook niet" klopt niet, waarom zou dat een logisch gevolg zijn ?
ronron1212
5 jaar geleden
Lees de vraag goed als je een andere sim gebruikt dan heb je een ander nummer je whatsapp is op jouw nummer daar staan je contacten. Ja als je je eigen sim gebruikt en over wiffi kan beschikken dan werkt het wel op je eigen sim @gvorx
gvrox
5 jaar geleden
Ja, je whatsapp is gebonden aan je nummer bij het installeren, daarna maakt het voor de app geen biet uit welk nummer het is, omdat berichten via internet verstuurd worden, en niet naar jouw nummer (dan had het op sms gebaseerd moeten zijn oid). Ik heb de vraag goed gelezen, maar jij hebt mijn antwoord (de tekst in de link) niet goed gelezen.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Je kan met een internetkaartje alleen internetten en whatapp gebruiken, via je eigen telefoonnummer, je kan niet bellen of sms-en! Ik gebruik dit altijd in Egypte, gaat prima!
ronron1212
5 jaar geleden
Het gaat om een simkaart gebruik @jodyenbroyke
LeonardN
5 jaar geleden
-Min Dit is niet waar. Whatsapp gebruikt enkel het telefoonnummer 1 enkele keer. @ronron1212 Haal je simkaart er maar uit, kan je gewoon blijven whatsappen, ook als je er dan een andere SIMkaart in doet kan je blijven whatsappen met hetzelfde account.
Volgens https://faq.whatsapp.com/tr/30028016/?lang=nl werkt dat gewoon.
gvrox
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Het gaat om een vreemde andere sim die kan ook via wiffi geen contact maken met je eigen nummer om je whatsapp te gebruiken.
gvrox
5 jaar geleden
@ronron1212 lees eens wat er op mijn link staat: "Wanneer je in het buitenland een lokale sim gebruikt, kan je nog steeds gebruik blijven maken van WhatsApp. Echter, wanneer je je telefoonnummer moet verifiëren, zal je dit moeten kunnen doen op het originele WhatsApp-nummer." Dus zo lang je niet hoeft te verifiëren zit je goed (volgens mij hoeft dat alleen bij installeren op een nieuwe telefoon)
ronron1212
5 jaar geleden
Om je WhatsApp-telefoonnummer te verifiëren moet je de corresponderende SIM-kaart in je telefoon hebben. Je zal er dan ook oproepen en sms-berichten op moeten kunnen ontvangen.
ronron1212
5 jaar geleden
Natuurlijk kan je whatsapp gebruiken je hebt alleen geen nummers op je nieuwe sim staan dus je eigen contacten staan niet op je nieuwe sim dit staat er namelijk
Wanneer je in het buitenland een lokale sim gebruikt, kan je nog steeds gebruik blijven maken van WhatsApp.
ronron1212
5 jaar geleden
Kom net terug uit verweg en de lokale sim had dus echt geen contact met mijn nummers die moeten dan eerst ingevoerd worden en whatsapp ook nog even installeren
gvrox
5 jaar geleden
@ronron1212 nu zeg je "Natuurlijk kan je whatsapp gebruiken" en in je eigen antwoord zeg je dat het niet werkt. Je contacten moet je in je telefoon zetten, niet (alleen) op de sim.
ronron1212
5 jaar geleden
Ja dat zeg ik nu omdat het alleen kan als je de nieuwe sim eerst in orde moet maken en alle contacten moet invoeren en whatsapp ook dan kan het maar niet zo maar.
gvrox
5 jaar geleden
@ronron1212 waarom moest je whatsapp installeren, was die ineens verdwenen ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Net geprobeerd met een simkaart die ik nog had liggen.
Werkt prima Whatsapp, alleen dus op het moment dat ik een verificatiecode moet ontvangen werkt het niet.
LeonardN
5 jaar geleden
+Dit antwoord is correct. Whatsapp onthoud ook alle eerder aangesproken mensen. Je hoeft dus ook niets te doen als je eerder aangesproken mensen weer een berichtje wil sturen. Als je je telefoon zo hebt ingesteld dat je google-contacten gebruikt heb je ook alle contacten nog in je telefoon staan. Contacten die enkel op je SIM staan kan je idd niet direct bereiken. Maar dat is wat anders dan zeggen dat Whatsapp niet werkt met een andere SIM.