hoe verklein ik mijn jpg.afbeelding?

Ik heb een aantal downloads in jpg formaat. Ik wil deze precies 15 x 6 cm hebben. Ik heb op internet gezien dat dit 1772 bij 709 pixels is. Echter, als ik mijn afbeelding conventeer in enterlmarge en het vervolgens open in windows photo viewer, komt de afbeelding er toch veel groter uit. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Picture for question
5 jaar geleden
in: Software
1.4K
gvrox
5 jaar geleden
Het probleem zoals je het stelt is niet op te lossen; een JPEG heeft geen echte afmeting, hoewel je wel kunt aangeven hoeveel pixels per inch deze heeft, en die waarde kan dan gebruikt worden als je de afbeelding afdrukt. Op een scherm worden de pixels 1 op 1 getoond indien de afbeelding niet te groot is, dus dan hangt het van het scherm af hoe groot de hele afbeelding wordt. Met welk doel moet de afbeelding op het scherm precies 15x6cm zijn ?
Reddie
5 jaar geleden
Dat moet met passen en meten.
Als ik in Paint een afbeelding van 15x6 cm maak,
is die 600x240 pixels,
maar op mijn monitor 19x7,5 cm
Het klopt dus dat het niet klopt.
Reddie
5 jaar geleden
Overigens, als je gaat printen worden de maten weer anders.
Passen en meten, dus.
SimonV
5 jaar geleden
In Word plakken en kijkend naar de linealen in het gewenste formaat trekken?

Antwoorden (1)

Als je op de foto ga staan en 1 x met rechter muis klikt zie je een lijst open (ongeveer in de middel) daar ga je opstaan en zie je paint daar klik je op.
Je zit nu in het paint programma bovenin staat formaat wijzigen die open je en klik je op pixels daar kun je het aanpassen dan onderaan op oké klikken ... succes