wat is tmp?

Ik keek laatst in mijn galerij en toen zag ik dat er een map was aangemaakt. deze heette tmp, en er zaten wel 5000 zwarte foto's in! natuurlijk heb ik deze niet zelf gemaakt. weet iemand wat tmp is of waar het vandaan zou kunnen komen? Ik heb in bestanden gekeken op mijn telefoon (samsung) en daar zocht ik dus op het trefwoord "tmp" en ik zag dat een foldertje in snapchat bestanden zo heet. kan het dan van snapchat zijn? Ik heb dit trouwens al voor de 2de keer nu. eerst waren het niet zo veel foto's maar nu wel meer dan 5000! kan iemand mij helpen?
EDIT: ik had me vergist het foldertje staat niet in snapchat bestanden, maar in videoshow bestanden. Zal ik deze app verwijderen??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
4.5K

Antwoorden (2)

TMP, of tijdelijke bestanden worden aangemaakt om tijdelijk gegevens bevatten, terwijl een nieuw bestand wordt gemaakt. De TMP bestandstype wordt vooral geassocieerd met tijdelijke bestanden / mappen en wordt gebruikt voor een breed scala van taken. Na deze bestanden het doel waarvoor ze zijn gemaakt hebben gediend, zijn ze meestal verwijderd.
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Of de vraagsteller veel heeft aan een gekopieerde tekst van een slecht vertaalde website, betwijfel ik. Maar dat .tmp de extensie van tijdelijke bestanden is, dat is waar.
Fremar heeft gelijk. De reden dat jij zwarte filmpjes ziet komt doordat je een bestandsextensie kan koppelen aan een programma, in jouw geval denkt windows dat .tmp voor video bestanden dient en maakt windows een voorbeeld met data die geen beeld bevat.