Hoe maak ik een goede leeftijdschart?

Ik heb een enquête gehouden onder een doelgroep, en nu wil ik graag een chart hiervan maken die de leeftijden weergeeft.

Alle respondenten zitten in een leeftijd tussen de 15 en de 45 jaar. Ik wil ze in de chart graag per leeftijd hebben. Dus bijvoorbeeld:
12 respondenten waren 15 jaar
24 respondenten waren 16 jaar
etc

De linkerbalk moet de leeftijden hebben (oplopend van 0 tot en met 50. De onderste balk moet de aantallen weergeven.

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb de beschikking over zowel Excell als Numbers

Als ik nu twee rijen neerzet met de gegevens en op chart druk, dan krijg ik bovenstaande resultaat niet. Hoe zorg ik ervoor dat de leeftijden links komen, en de aantallen onder? Of heeft iemand anders wellicht nog een goede manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In Excel moet je voor een staafdiagram kiezen, onder grafiektype kies je 'kolom'. Daarna geef je bij 'gegevensbereik' de kolom met de aantallen respondenten weer. Je krijgt nu een voorbeeld te zien waarin de staven al goed staan, maar onder de staven staan nog niet de goede leeftijden.
Hierna klik je op het tabblad 'reeks' en selecteer je bij 'labels categorieas (x)' je kolommetje met de leeftijden. Die komen nu netjes onder de staven te staan.

Ik gebruik een antieke versie van excel dus misschien is het wat anders bij jou, maar dit zou moeten werken!