wat kan de reden zijn dat ik mijn windows defender niet kan openen?

mijn pc start heel traag op. met windows defender kan je naar verluidt bekijken wat er allemaal gebeurt als je je pc opstart. dat zou me dan toelaten enkele dingen te annuleren.
maar als ik windows defender wil openen krijg ik enkel het bericht dat het niet geopend is. In datzelfde bericht kan ik aanklikken 'programma openen" maar als ik dat doe, blokkeert alles en krijg ik een foutmelding.
Er wordt me dan gesuggereerd het via '"help en ondersteuning" (ik heb vista) handmatig te openen maar die mogelijkheid vind ik nergens als ik "help en ondersteuning" open.
is er een mogelijkheid om dit te verhelpen? Of zijn er anders alternatieven waarmee ik kan bekijken wat er allemaal gebeurt als ik mijn pc opstart/afsluit (dat duurt ook oneindig lang. updates automatisch laden bij afsluiten heb ik al uitgezet, dat doe ik voortaan handmatig één keer per week)

11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

windows defender is verouderde software is is uitgeschakeld . en krijgt gene pdates meer
maar de icoon is nog aanwezig ,een relic zeg maar

Deze is al een hele tijd overgenomen door microsoft security essentials
Je kan beter eens een flinke scan doen met
advanced systemcare (deepscan) duurt lang
en security essentials virus scanner
en malware bytes als handmatige tool
dit zijn de enige tooltjes die ik gebruik en werken prima
allemaal gratis
vooral advanced systeemcare is erg goed
capthavoc
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
thx voor de tips
Ik wil dus vooral ervoor zorgen dat mn pc wat rapper opstart en sluit, het duurt nu oneindig lang. maar als ik met "help en ondersteuning" programma's uit het startmenu wil halen word ik automatisch verder geleid naar Defender (M Sec essentials heb ik ondertussen gedownload).
capthavoc
11 jaar geleden
die helpfile is indd wat verouderd
ik raad je echt die advances systemcare aan
de eerste keer deepscan kan lang duren deze pakt de hele zaak flink aan zeker als je pc flink gefragmenteerd is kan het echt wel even duren
de gratis versie is al goed genoeg
maar ik vind hem zo goed dat ik hem gekocht heb en dat wil wat zeggen :)
De koop versie heeft wat extra optimalisatie tools en je hoeft niet elke keer handmatig te updaten en weer langs die koop versie toestand te gaan
maar gratis versie is al goed genoeg heb je na deze scan nog steeds problemen dan kunnen we verder kijken
liveisgreat
11 jaar geleden
ok