Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk softwareprogramma is het meest geschikt voor het tekenen van Grid en kleine bewerkingen?

Beste,

Vanuit een beveiligingsbedrijf is mij gevraagd of er een softwareprogramma (liefst gratis) bestaat die de gebruiker ertoe instaat stelt eenvoudige grid-tekeningen te maken en kleine bewerkingen toe te passen. Hoewel ik persoonlijk dacht aan programma's uit de Adobe suite, zijn deze erg prijzig omdat de functionaliteiten slechts beperkt hoeven te zijn. Een voorbeeld van de bedoeling vindt u onderstaand.
Voorbeeld van kleine bewerkingen is bijvoorbeeld het intekenen van posten (kleine rondjes met cijfers)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij gaat dit heel éénvoudig in Excel(zie foto in 30sec gemaakt). Je voegt het plaatje in je werkblad, zet de transparency van het plaatje op 50% o.i.d. daarna maak je de onderlinge cellen vierkant en je hebt een grid. Via screendump of copy&paste breng je die afbeelding naar Gimp(gratis) en kun je daar die genummerde balletjes plaatsen.
Je zou eventueel met invoegen van tekstvakken over het plaatje in excel balletjes(wingdings) kunnen plaatsen met een nummer ernaast. Deze kun je dan makkelijk telkens van positie veranderen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 04 mei 2018 11:29: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding