hoe kan ik goed mijn laptop versnellen?

ik heb een best slome laptop met een intel pentium processor.
ik heb al veel gedaan om deze te versnellen.
heeft iemand een lijstje om een laptop/pc te versnellen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.8K
gvrox
5 jaar geleden
Je hebt "veel gedaan", dan helpt het wel om te vertellen *wat* je dan al geprobeerd hebt. Verder, hoeveel geheugen zit er in en wat voor harde schijf / SSD ? Ook het exacte merk/type is bruikbare informatie. Hoe dan ook, er is geen snelheidsmonster van te maken.

Antwoorden (2)

Mijn oma zei altijd: Je kunt van een drol geen gebakje maken, en dat adagium geldt ook een beetje voor je laptop, meeste componenten die je laptop sneller zouden maken zitten vast gemonteerd, SSD geeft belegen hardware die sloom aanvoelt een boost, maar in jouw geval zou ik uitkijken naar een andere en snellere laptop.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Of als de vrager nog meer van plan is dan surfen en officetaken, wellicht een desktop. Zeker bij gaming is dat in alle opzichten beter (op mobiliteit na dan).
Een trage laptop kan verschillende oorzaken hebben. Moderne software is veeleisender dan oudere. Daarnaast heeft een besturingssysteem de neiging om na verloop van tijd 'dicht te slibben'.

Oplossingen trage laptop
De beste manier om je laptop sneller te maken, hangt af van meerdere zaken. Is je laptop ouder dan 2 jaar? Dan is het waarschijnlijk handig om onderdelen te vervangen of aan te vullen. Is je laptop jonger dan 2 jaar? Kijk dan eerst naar de software. Je budget speelt hierbij uiteraard een rol.
Wat je al kan doen zie je in de lange lijst op volgende site:

https://www.consumentenbond.nl/laptop/laptop-sneller-maken
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Dan is het waarschijnlijk handig om onderdelen te vervangen of aan te vullen"
Wat dan? En hoe precies? Want 'onderdelen' is nogal een breed begrip.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Is je laptop jonger dan 2 jaar? Kijk dan eerst naar de software"
Je kunt vorig jaar bij de aanschaf voor een inferieur type processor hebben gekozen, en dat blijft altijd stroperig werken, daar verandert software niks aan.