Welke andere sofware zijn er voor het opstellen van een mail server, zoals Exchange?

Ik weet dat er software programma's zijn zoals Microsoft Exchange Server 2016. En bijvoorbeeld op Office 365 is het ook mogelijk om de mails te beheren. met je eigen domain gebruikers etc. Nu wil ik weten of er andere programma's zijn, en wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (2)

O365 is exchange maar dan in de cloud beheerd door derden. O365 is voor bedrijven heel geschikt. Je kan ook voor google mail gaan, werkt ook heel goed, maar O365 heeft grootste markt aandeel en is meest compatbel met andere produkten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Exchange is een beetje hogeschool werk v.w.b. privé mailserver beheer met een handvol gebruikers, met Office365 achtige constructies ben je een maandelijkse fee kwijt. Bij OSX server zit een mailserver (Dovecot) inclusief die bovendien heel makkelijk te beheren is, anders Xeams voor een NAS-achtige optie zoals voor QNAP / Synology. Communigate op Linux(raspberry PI) is voor 5 accounts helemaal gratis, en dan is het een kwestie van een domeinnaam op je naam zetten, en het MX record(en AAA want anders werkt Google niet mee) naar je mailserver laten wijzen en klaar is kees.