Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Excel geeft geen decimalen weer terwijl ik het wel instel. Hoe kan dat?

Ik heb in een tabel in Excel formules gemaakt. Het resultaat moet een getal zijn met twee decimalen. Via celeigenschappen geef ik dit aan door Getal te kiezen met 2 decimalen. Excel blijft echter 0 weergeven. Ook als ik kies voor Aangepast en 0,00 staat er 0 in het vakje.

Bij deze formule lukt het wel: =ALS((K10-$E$4)-(ALS(K10-42,5>0;K10-42,5;"0"))>0;(K10-$E$4)-(ALS(K10-42,5>0;K10-42,5;"0"));0)

en bij deze formule niet: =ALS(ALS(K10-$E$4-M10>0;K10-$E$4-M10;"0")>0;ALS(K10-$E$4-M10>0;K10-$E$4-M10;"0");0)

Overigens werken de formules prima en verschijnt er wel twee cijfers achter de komma als dat het resultaat van de formule is. Alleen bij 0 werkt het niet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt de 0 tussen quotes gezet en daarmee wordt het tekst. Er staat dan weliswaar een 0, maar niet als getal en zal dus ook niet op het format met 2 decimalen reageren.

Oplossing is om de quotes om de 0 te verwijderen in de ALS formule.
(Lees meer...)
paulus811
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is de oplossing. Veel dank!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding