Kun je een back-up maken van programma's?

Binnenkort wordt mijn pc gerepareerd. Hiervoor moet windows opnieuw worden geinstalleerd en ben ik dus naast mijn bestanden ook al mijn programma's kwijt. Kan ik behalve mijn bestanden ook mijn programma's back-uppen, zodat die na de reparatie weer met dezelfde settings e.d. worden teruggezet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar hoe is geheel afhankelijk van het type computer en je besturingssysteem.

Win10 heeft een mogelijkheid tot herstelbackup maken op USB stick bijvoorbeeld.
Met een computer die nog geen UEFI gebruikt (wat oudere modellen) kan het ook met een Linuxprogramma: PING (google is your best friend)
Met een computer die wel UEFI gebruikt kun je clonezilla gebruiken.

PING en Clonezilla zijn programma's die je eerst op een DVD brand. Je moet dan ook uitzoeken hoe je je computer vanaf DVD kan laten opstarten en dat kan wel eens lastig zijn.

Hoe dan ook is het antwoord JA. Wil je weten hoe, dan is er meer informatie nodig over je computer :)