Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werken de joins in SQL?

Ik snap niet wat het verschil is tussen de inner joint, outer joint, left joint en right joint. Ik snap ook niet wanneer ik welke joint moet toepassen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij een inner join (geen t) moet zowel de linker als de rechter tabel data bevatten die geselecteerd wordt. Als dat niet zo is wordt geen resultaat terug gegeven. Bij een left join wordt wel resultaat gegeven als minstens de linker tabel geselecteerd wordt. De kolommen van de rechter tabel worden dan als null weergegeven bij gebrek aan data. Bij een right join hetzelfde maar voor de rechter tabel. Links en rechts slaan op de plek van de tabelnamen in de sql query ten opzichte van het join statement.
Niet eenvoudig allemaal :-) Download eens een open source database als bijvoorbeeld mysql dan kun je voorbeelden van het internet uitproberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik SQL Server, de joins zijn inderdaad niet eenvoudig, ik loop er al maanden mee te spelen maar ik vind er maar geen logica in. Theoretisch gezien begrijp ik het wel, maar het praktische gedeelte is toch een ander verhaal, alsnog bedankt voor je uitleg!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding