Hoe kan ik een bestand beschermen tegen per ongeluk verwijderen?

Ik heb een database bestand die absoluut niet verwijderd mag worden. Wat ik heb gedaan is het bestand verborgen gemaakt, zodat het niet in verkenner te zien is. Maar het is alsnog te verwijderen.

6 jaar geleden
in: Software
TurfGraver
6 jaar geleden
Edit rechten van bestand aanpassen.
Maar mogelijk dat deze daardoor niet door systeem meer te gebruiken is en iemand met de juiste techten kan natuurlijk altijd verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga een beetje om jouw vraag heen (sorry) als je een bestand perongeluk verwijderd van je computer is het echt helemaal niet erg want het staat nog steeds op je hdd/ssd als je een bestand echt wil verwijderen moet je met een magneet over je hdd/ssd gaan (zelfs dan kunnen sommige bedrijven het nog steeds terug halen) dus wees gerust je bestand verwijderen van je harddisk is een (soort van) onmogelijk vanaf je pc zelf (zonder iets te slopen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het hangt een beetje af van je systeem. Als je Unix(Linux) hebt zet je gewoon het w bit af in het directory en je zet de eigenaar op root. Onder MS-DOS kun je het bestand read-only maken. Onder Windows geldt, dacht ik, iets dergelijks.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Daarvoor zijn back-ups uitgevonden.

Antwoorden (1)

opslaan in de cloud of op een usb stick