Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom klopt de afmeting van de geprinte afbeelding niet?

Een nauwkeurig op schaal gemaakte tekening in paint.net (een simpele lijn in vier gelijke stukken gedeelt) wordt niet op juiste maat afgedrukt.
De afmeting van de afbeelding (een lijn) wijk af, (3mm op 19cm)
Dit is zowel in pdn en jpg formaat afgedrukt.
Wat is de oorzaak van die afwijking?

Mijn printer is een canon mg5450s
Eerder heb ik een pdn afbeelding (75cm) met lijnen laten afdrukken. De afmetingen waren toen korrekt. Ik vermoed dat afwijking met mijn printer te maken heeft, maar ik kan geen afwijkingen vinden bij de printer instellingen

6 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Canon PIXMA MG5450 is bedoeld voor thuisgebruikers.

Voor de gemiddelde thuisgebruiker is de nauwkeurigheid van de schaal van beperkt belang. Omdat het niet zo van belang is wordt er door de fabrikant ook weinig in die funktie geïnvesteerd. Vandaar dat dit soort printer op dat gebied gewoon weinig nauwkeurig zijn.

Wil je je tekening exact op schaal dan zul je de afwijkingen van je printer mee moeten nemen in je maatvoering, of een speciale printer moeten zoeken.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Dit is ook de eerste keer dat ik een consument (of wie dan ook) hoor klagen over dit probleem.
Gerard13
6 jaar geleden
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk, dank

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding