Hoe maak ik de achtergrond van een plaatje doorzichtig?

Hee iedereen!
Ik had laatst een link waar je online de achtergrond van je plaatje doorzichtig kan maken, maar kan die nu niet meer vinden. Weet iemand een site daarvoor? Want ik heb geen fotoshop programma's of zo...

Ps: er zijn vragen die hier op lijken, maar daar kon ik mijn antwoord niet vinden.

Groetjes Caren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4K

Het beste antwoord

Je kan met paint.net plaatjes transparant maken, dit is een gratis photoshop programma.

Je opent hierin een plaatje, druk op de toverstaf en klik op het witte, of andere kleur die je transparant wilt maken. hiermee selecteer je in een keer een vak met dezelfde kleur.
Dan druk je op delete.

Als je het goed gedaan hebt, verschijnt op elke plek die je transparant wou hebben een blokkerige achtergrond.

Deze sla je dan op en heb je en transparante achtergrond voor je plaatje.
Jaspro101
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hoe je dat moet doen kun je hier: http://www.paljasken.be/de-achtergrond-van-een-afbeelding-doorzichtig-maken-in-word-en-pages/

en hier: http://www.frihost.com/forums/vt-25766.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet echt een website voor je, maar wel een gratis programma. Als je De GIMP wilt gebruiken, dan heb je waarschijnlijk iets aan deze pagina.

Als bronnen geef ik je de instructies om te doen wat je in je vraag beschrijft en een pagina waar je De GIMP kunt downloaden.

De GIMP is freeware, dus het gebruik hiervan is gratis en legaal.