Is er een grotere kans op corrupt files bij bestanden verplaatsen in een Virtueel Machine?

Ik heb onlangs een virtueel machine gemaakt die draait op Windows 10. Nou wil ik graag in die virtuele machine veracrypt containers openen en bestanden daarin bewerken of verplaatsen. Veracrypt maakt gebruik van on the fly encryption. Alles wordt dus geëncrypt en gedecrypt in het RAM. Nou is de RAM van de virtuele machine gedeeld met de computer van waarin die draait.

Is er dus een grotere kans op corrupt files als ik in de virtuele machine bestanden van en naar veracrypt containers verplaats?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, er is geen grotere kans dat iets corrupt raakt, echter draaien VM's normaal gesproken op een EsXI Host wat weer draait op een voor dat doel ingerichte server met ECC geheugen om een 'enterprise grade' / 'mission critical' zekerheid in te bouwen dat het aan niets kan liggen dat het down gaat. In jouw sitiuatie geldt dat niet zo, bovendien krijgt elke VM zijn/haar stukje userland wat uit hetzelfde fysieke geheugen bestaat waarop ook je windows draait. Ik zou niet zo twijfelen aan het geheugen, maar aan het gebruik van VM's

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100