Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een grotere kans op corrupt files bij bestanden verplaatsen in een Virtueel Machine?

Ik heb onlangs een virtueel machine gemaakt die draait op Windows 10. Nou wil ik graag in die virtuele machine veracrypt containers openen en bestanden daarin bewerken of verplaatsen. Veracrypt maakt gebruik van on the fly encryption. Alles wordt dus geëncrypt en gedecrypt in het RAM. Nou is de RAM van de virtuele machine gedeeld met de computer van waarin die draait.

Is er dus een grotere kans op corrupt files als ik in de virtuele machine bestanden van en naar veracrypt containers verplaats?

6 jaar geleden
in: Software
969

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, er is geen grotere kans dat iets corrupt raakt, echter draaien VM's normaal gesproken op een EsXI Host wat weer draait op een voor dat doel ingerichte server met ECC geheugen om een 'enterprise grade' / 'mission critical' zekerheid in te bouwen dat het aan niets kan liggen dat het down gaat. In jouw sitiuatie geldt dat niet zo, bovendien krijgt elke VM zijn/haar stukje userland wat uit hetzelfde fysieke geheugen bestaat waarop ook je windows draait. Ik zou niet zo twijfelen aan het geheugen, maar aan het gebruik van VM's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eric1993
6 jaar geleden
@RoqueTrader Uw laatste zin begrijp ik niet. Kan het verplaatsen van bestanden in een VM sneller corrupt raken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, niet sneller dan gewoon in Windows want het gebruikt immers dezelfde RAM, wat ik eigenlijk zeg is dat wanneer je het een probleem vindt je naar een mission-critical oplossing moet kijken dan, dus een ESXi host met ECC RAM, of een Baremetal server met ECC RAM.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je angst om iets te verliezen door RAM problemen wilt reduceren tot een acceptable risico dan...
Eric1993
6 jaar geleden
@RoqueTrader Nee, ik was alleen maar benieuwd of het wat uitmaakt of ik het in een VM de bestanden verplaats of gewoon op de computer zelf. Ik gebruik Syncback voor het verplaatsen van bestanden en die maakt een logbestand met de bestanden die gebackupt worden. Zo'n logbestand is door iedereen die gebruik maakt van mijn PC te openen. Dus vandaar wilde ik het in een VM doen zodat de logbestanden niet open te vinden zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Dus vandaar wilde ik het in een VM doen zodat de logbestanden niet open te vinden zijn"
Daar zijn meer chique methoden voor om die te verdoezelen, nu maak je het wel heel omslachtig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding