Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zet MS office de taal soms op Engels?

Ik ben bezig met m'n verslag en ik had alles van office ingesteld op NL. Soms als ik dan een nieuwe stukje tik, springt de taal controle terug op EN. Ik heb de hele tekst geselecteerd met Ctrl A en daarna weer NL geselecteerd. Maar het gebeurt nog steeds af en toe.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijkheid 1
Word kijkt standaard na de ingestelde taal voor de regio en het toetsenbord om daar de spelling op te baseren. In veel gevallen kiezen mensen tijdens het installeren of bijwerken van Windows voor de verkeerde regio- of toetsenbordindeling. Hoe verwarrend het ook is de taal moet Nederlands zijn maar de toetsenbordindeling Verenigde Staten Internationaal.

Oplossing
Sluit alle programma’s
Klik met je rechter muisknop op het Windows raamvenster en klik op “Configuratiescherm”
Klik in de rechterkolom op “Een taal toevoegen”
Er wordt nu een overzicht van beschikbare talen getoond.
Zie je alleen Nederlands staan en Toetsenbordindeling: Verenigde Staten dan staat je Regio en toetsenbord al juist ingesteld
Zie je Engels en Nederlands staan in de lijst en staat Engels bovenaan? Klik dan op “Nederlands” en vervolgens net zo vaak op “Omhoog” tot dat “Nederlands” bovenaan staat.
Zie je Nederlands en Engels staan en staat Nederlands bovenaan, verwijder dan Engels
Herstart de computer.


Mogelijkheid 2
Misschien staat dit verkeerd:
Lint -> Controleren, Taalinstelling.
Stel je standaardstijl in op Nederlands en niet op "Automatisch bepalen".

Mogelijkheid 3
Soms wordt het probleem veroorzaakt door een corrupt standaardsjabloon normal.dotm (bij de oudere versies van Word is dit normal.dot).
Sluit Word en ga naar
C:\Users\[loginnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Templates
Hernoem normal.dotm in bijvoorbeeld normaloud.dotm
Mocht het niet helpen, dan kun je normaloud.dotm weer terugzetten om al je eigen instellingen weer terug te krijgen.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding